چه خبر از آلودگی هوا در پایتخت؟/گروه‌های حساس مراقب باشند!

کدخبر: ۶۱۹۴۸۳
اقتصادنیوز: طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هوای پایتخت امروز با شاخص ۱۲۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
چه خبر از آلودگی هوا در پایتخت؟/گروه‌های حساس مراقب باشند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۲۷ قرار داشت و کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه بود و هم اکنون ۱۲دی ماه ۱۴۰۲ نیز شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۴۶است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

خبر مرتبط
دلیل مرگ 6 هزار تهرانی در سال؛این وضعیت ادامه پیدا کند تعداد فوتی ها از شهدای 8 سال جنگ بیشتر می شود

یک عضوشورای شهر تهران گفت : بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور و ۶۳۹۸ نفر در تهران در طول یک سال به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. اگر به همین منوال پیش برویم تعداد جان باختگان به دلیل آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

در سال جاری و براساس روز شمار شاخص آلودگی تا امروز۱۰دی  ماه ۱۴۰۲ کیفیت هوای پایتخت، ۹روز در وضعیت پاک، ۱۸۸روز در وضعیت قابل قبول، ۸۰ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز ناسالم برای همه شهروندان بود.

هوای تهران در هیچ روزی در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار نداشته است. شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که این تقسیم‌بندی شامل « از صفر تا ۵۰ هوا پاک»، « ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط»، «از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس»، «از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم»، «از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم» و «از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک» می‌شود.

خبر مرتبط
صدور مجوز روزانه طرح ترافیک تهران؛ ممنوع!

اقتصادنیوز: صدور مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران به علت تداوم آلودگی هوا تا چهارشنبه ممنوع شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید