مروری بر گذشته و حال یک رویداد

حضور هاشمی‌ در انتخابات قطعی شد/ به رغم میلم می‌آیم!

کدخبر: ۶۲۰۱۶۵
اقتصادنیوز: حال و هوای انتخاباتی این روزهای کشور یادآور فعالیت سیاسی نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حدود 20 سال پیش است، زمانی که اخبار بر محور حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات متمرکز بود.
حضور هاشمی‌ در انتخابات قطعی شد/ به رغم میلم می‌آیم!

به گزارش اقتصادنیوز، فضای کشور این روزها با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات مجلس آرام آرام حال و هوای متفاوتی را تجربه می‌کند و به مرور شاهد آغاز فعالیت‌ گروه‌ها و چهره‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات اسفند ماه هستیم.

در این بین گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات هم شدت پیدا کرده است و در تازه‌ترین نمونه هم روز گذشته خبری مبتنی بر تایید صلاحیت چهره‌های اصلاح طلبی چون مسعود پزشکیان، محمدباقر نوبخت و علی مطهری برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس منتشر شد.

با این حال طبق آنچه از پیش اعلام شده است، شورای نگهبان روز جمعه 15 دی، نتایج تایید صلاحیت نامزدها را منتشر خواهد کرد. تقارن زمانی این اتفاق با ایام پیش از انتخابات سال 1384 عاملی شد تا سری به روزنامه‌های آن روزها بزنیم و به مرور اخبار انتخاباتی بپردازیم.

خبر مرتبط
تایید صلاحیت 2 چهره جنجالی اصلاح طلب برای انتخابات مجلس+ عکس

اقتصادنیوز: برخی خبرها از تایید صلاحیت مسعود پزشکیان، علی مطهری و محمدباقر نوبخت در انتخابات مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.

یکی از اخبار بسیار مهمی که در آن سال مورد توجه قرار گرفت و به تیتر اول روزنامه‌ها هم بدل شد، اعلام حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات بود، موضوعی که روزنامه اطلاعات در 15 دی سال 1383 با عنوان «به رغم میلم می‌آیم»، به نقل از هاشمی رفسنجانی نوشت: «اگر کسی که بتواند مملکت را اداره کند در میان نامزدها نبود، به رغم میلم می‌آیم. سیاست‌های آتی کشور همان سیاست‌های مجمع تشخیص مصلت نظام است. وقتی آقایان استاد دانشگاه بیانیه دادند، برخی از آن برداشت سیاسی کردند و موضع‌گیری‌ها در برابر آن سیاسی شد.»

fnmCD8foLZGy

همچنین روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شده در این تاریخ هم با اعلام خبری درباره نامزدی برخی چهره‌های سیاسی چون مهدی کروبی در انتخابات، به نقل قول چهره‌های مختلف درباره حضور هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و از قول رییس جبهه اصلاحات نوشته است: «هاشمی رفسنجانی، کروبی و معین کاندیدهای مطرح اصلاح طلبان هستند.»

عضو فراکسیون اکثریت مجلس هم از اعلام حمایت نمایندگان از اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبر داد.

علی لاریجانی که در آن دوره نقش پررنگی در عرصه سیاست داشت و به عنوان یکی نامزدها پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشته بود هم حضور هاشمی رفسنجانی را در انتخابات اقدامی سازنده برای کشور دانست.

لاریجانی در نشست نامزدهای انتخاباتی در جمع خبرنگاران بر اینکه به انجام حرکت سازنده برای کشور معتقد است، گفت که اطلاعات به نقل از او نوشت: «مردم از دعواهای سیاسی خسته اند. هر دولتی از جریان اصولگرای نواندیش بر سر کار بیاید، باید توجه داشته باشد که سنتزی از دولت قبل است.»

با گذشت حدود 20 سال از این ماجرا، همچنان علی لاریجانی یکی از گزینه های مهم اصولگرایان برای حضور در عرصه انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری است؛ فردی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری 1400، رد صلاحیت شد.

GifzyqxsDGGp

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید