شکایت لبنان از اسرائیل در پی ترور صالح العاروری

کدخبر: ۶۲۰۲۵۵
اقتصادنیوز: لبنان در پی ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس از رژیم اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.
شکایت لبنان از اسرائیل در پی ترور صالح العاروری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رژیم اسرائیل، روز سه‌شنبه هفته جاری، معاون «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس  را در ضاحیه جنوبی بیروت به همراه چند نفر از فرماندهان ارشد «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس به شهادت رساند.

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان به دنبال نقض حریم لبنان و ترور این مقام ارشد جنبش حماس از نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد خواست، طبق دستور «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، شکایت بیروت را تسلیم شورای امنیت کند.

در متن این شکوائیه آمده است: «این تجاوز، خطرناک‌ترین فصل سلسله تجاوزات [اسرائیل] است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون این اقدام تنش‌زا بی‌سابقه بوده و این بار یک منطقه مسکونی پرجمعیت در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار گرفته است. این تجاوز نقض آشکار حاکمیت، تمامیت ارضی، حریم شهروندان و نقض قوانین تردد هوایی لبنان است. این اقدام مایه نگرانی است، چراکه ممکن است به توسعه دامنه جنگ و ناامنی و از بین بردن صلح در منطقه منجر شود».

خبر مرتبط
حمله مهیب مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در اربیل+جزییات

اقتصادنیوز: مقاومت عراق پایگاه اشغالی «حریر» را در اربیل واقع در شمال عراق با پهپاد هدف قرار داده‌ است.

بیروت همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که این تجاوز رژیم اسرائیل را محکوم کند و تل‌آویو را برای توقف چنین اقدامات تنش‌زایی تحت فشار قرار دهد تا جلوی تشدید نبردها و آغازی جنگی فراگیر در منطقه گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید