ادعای جلال محمودزاده درباره علت رد صلاحیتش/ واکنش رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت

کدخبر: ۶۲۰۳۱۶
اقتصادنیوز: جلال محمودزاده معتقد است که علت رد صلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس انتقاد از دولت بوده است، موضوعی که دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به آن واکنش نشان داد.
ادعای جلال محمودزاده درباره علت رد صلاحیتش/ واکنش رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت

به گزارش اقتصادنیوز، روز جمعه 15 دی ماه با انتشار اخباری درباره تایید یا رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم همراه بود. اخباری که واکنش چهره های سیاسی و البته نمایندگان مجلس را در پی داشت.

جلال محمودزاده یکی از نمایندگانی بود که اخبار حکایت از رد صلاحیت او برای حضور در انتخابات داشت، موضوعی که با واکنش این نماینده هم همراه شد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه صلاحیت او در هیئت نظارت و اجرایی رد شده است، به خبرآنلاین گفت: «صلاحیت بنده به استناد بندهای ۱،۲ و ۴ ماده ۳۱ رد شده است البته پیش از این صلاحیت بنده در هیئت اجرایی به استناد به بند امنیتی بنده ۴ ماده ۳۳ رد شده بود ولی الان هیئت نظارت این بند امنیتی را برداشته است. در هر صورت هیئت نظارت به دلیل عدم التزام به قانون اساسی و مواردی از این قبیل بنده را ردصلاحیت کرده است.»

او ادامه داد «این در صورتی است که ما در انتخابات شرکت و ثبت‌نام کردیم و اگر به قانون اساسی التزام نداشتیم پس ما چطور چند دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بودیم؟ الان تعجب می‌کنم از اینکه ۳ دوره نماینده مجلس هستم و از طرفی ۱۲ سال است که ریاست فراکسیون اهل سنت مجلس را برعهده دارم اما هیئت نظارت برای ردصلاحیتم بند عدم التزام به اسلام را زدند.»

خبر مرتبط
رییس شورای اطلاع رسانی دولت: نمایندگان به دلیل انتقاد از دولت‌ رد صلاحیت نمی‌شوند

اقتصادنیوز: رییش شورای اطلاع رسانی دولت گفت: هیچگاه نمایندگان به دلیل انتقاد از دولت‌ها ردصلاحیت نمی‌شوند، در این دوره هم اینچنین است.

محمودزاده اما دلیل رد صلاحیت خود را مربوط به انتقاداتش از دولت دانست و تاکید کرد: «به نظر بنده به دلیل انتقاداتی که از دولت داشتم، ردصلاحیت شدم البته در مجلس با برخی لوایح نظیر لایحه عفاف و حجاب و یا طرح صیانت مخالفت کردم، همچنین در بحث پیگیری‌ها و تحقیق و تفحص‌ها، سوال، تذکر و استیضاح وزرا نفر اول در مجلس هستم.»

البته ادعای برخی نمایندگان درباره رد صلاحیت شان به دلیل انتقاد از دولت سیزدهم، واکنش رییس شورای اطلاع رسانی دولت را در پی داشت. سپهر خلجی در این باره در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت چهار نماینده فعلی مجلس به دلیل انتقاد از دولت، نوشت: «هیچگاه نمایندگان به دلیل انتقاد از دولت‌ها ردصلاحیت نمی‌شوند، در این دوره هم اینچنین است.»

او همچنین با تاکید بر اینکه علت رد صلاحیت به صورت شخصی به نامزدها اعلام می شود، بیان کرد: «شورای نگهبان برای حفظ آبروی افراد علت ردصلاحیت را به خود کاندیداها اعلام می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از بازی با افکار عمومی، مدعیان رد به خاطر انتقاد، دلایل رد خود را عینا به قضاوت مردم بگذارند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید