فوری/حمله سنگین حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل/پایگاه مراقبت هوایی میرون هدف قرار گرفت

کدخبر: ۶۲۰۶۸۰
اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که که جنبش حزب‌الله یگان مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده است.
فوری/حمله سنگین حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل/پایگاه مراقبت هوایی میرون هدف قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه اذعان کرد که جنبش حزب‌الله یگان مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده است.

خبر مرتبط
فوری/ سواحل حیفا مورد حمله قرار گرفت

اقتصادنیوز: منابع عبری از اصابت یک موشک به سواحل حیفا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این مقام اسرائیلی گفت که ارتش اسرائیل در حال بررسی این حادثه است.

هانگاری در ادامه گفت: «خساراتی که به پایگاه هوایی در میرون وارد شده قابل ترمیم بوده و به دنبال هدف قرار دادن توانایی‌های حزب‌الله هستیم».

خبر مرتبط
پیام فوری اسرائیل به آمریکا درباره حزب‌الله/ شرط مهم برای اقدام نظامی علیه لبنان

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی به آمریکا پیام داده که تمایل دارد اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر شکست بخورد مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.

حزب‌الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید تا ترس از «جنگ تمام‌عیار با لبنان» به محور اصلی گزارش رسانه‌های اسرائیلی تبدیل و همه تحلیل‌ها به «از بین رفتن بازدارندگی تل‌آویو» ختم شود.

 روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارشش از حمله به پایگاه مرون را در سایه سکوت مقامات سیاسی و نهادهای نظامی تل‌آویو این‌گونه آغاز کرد که «ویدئوی منتشرشده توسط حزب‌الله نشان می‌دهد ۲ بخش از پایگاه شدیداً مورد اصابت قرار گرفته و آسیبِ جدی دیده‌اند».

شبکه تلویزیونی کان هم خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد که «مانور روی پیداشدن عکس محمد الضیف، فرمانده نیروهای القسام گمراه‌کننده بود؛ موضوع مهم حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه مرون با موشک‌های دقیق است که باعث شگفتی همگان شد».

تحلیلگر مسائل عربی در این شبکه الیور لوی با توصیف این حمله به «ضربه موشکی دقیق» تصریح می‌کند که «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید