ژاپن خیال اوکراین را راحت کرد/ وعده شیرین کمک‌های مالی

کدخبر: ۶۲۰۷۴۴
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ژاپن اختصاص ۳۷ میلیون دلار را برای کمک مالی ناتو به امور دفاعی اوکراین وعده داد.
ژاپن خیال اوکراین را راحت کرد/ وعده شیرین کمک‌های مالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، "یوکو کامیکاوا" وزیر خارجه ژاپن در یک سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف رفت و گفت: توکیو یک سیستم تشخیص پهپاد و سایر کمک‌ها به اوکراین را ارائه می‌کند.

خبر مرتبط
دوئل سنگین اوکراین و روسیه در جنگ الکترونیک

اقتصادنیوز: بر اساس این گزارش، روسیه و اوکراین، سرمایه گذاری سنگینی بر روی سامانه‌هایی کرده‌اند که می تواند سلاح های پهپادی طرف مقابل را خنثی کند اما مسکو دست برتر را دارد و پیش از شروع حمله تمام عیار خود به اوکراین نزدیک به دو سال پیش بر روی تقویت چنین قابلیت هایی تمرکز کرده بود. این روزنامه خاطرنشان کرد که با این حال نیروهای اوکراینی نیز تلاش می کنند در این زمینه با روسیه رقابت کنند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این دیپلمات ارشد ژاپنی همچنین در جریان کنفرانس خبری مشترک با دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین وعده داد: همچنان از اوکراین حمایت می‌کنیم تا صلح در این کشور برقرار شود.

خبرگزاری کیودو نیز از قول وزیر خارجه ژاپن گزارش کرد، وی وعده داده که توکیو پنج ژنراتور برق توربین گاز سیار را برای مقابله با شرایط زمستان در اوکراین به این کشور می‌دهد.

خبر مرتبط
اوکراین در آستانه بحران تسلیحاتی/ سامانه‌های پاتریوت آمریکا تمام شد؟

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ممکن است آمریکا نتواند موشک‌های مورد نیاز سامانه‌های پدافند پاتریوت اهدا شده به اوکراین را تامین کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و متحدانش آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی