فاز سوم حمله به غزه آغاز شد/ اسرائیل خان یونس را به خاک و خون کشید

کدخبر: ۶۲۰۷۷۴
اقتصادنیوز: یک وبگاه عبری گزارش داد که ارتش اسرائیل رسماً وارد مرحله سوم حمله به غزه شده است و نبردهای شدید در خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه خواهد داشت.
فاز سوم حمله به غزه آغاز شد/ اسرائیل خان یونس را به خاک و خون کشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وبگاه عبری واللا شامگاه یکشنبه گزارش داد ارتش اشغالگر رسماً وارد مرحله سوم تجاوز به نوار غزه شده که بر اساس حملات برق آسا توسط یگان‌ها و نه حملات گسترده انجام شده توسط کل گردان‌ها در مرحله دوم، خواهد بود. این حملات قبلاً در بیت لاهیا، محله الشجاعیه و الدرج در شمال نوار غزه طی چند روز گذشته انجام شده‌است.

خبر مرتبط
خط و نشان النجباء برای اسرائیل/می‌توانیم دورتر از حیفا را هم موشک باران کنیم

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش النُجَباء تاکید کرد که گروه‌های مقاومت عراق قادر به هدف قرار دادن دورتر از حیفا نیز هستند.

وبگاه واللا توضیح داد که لشکر ۹۸ به نبردهای شدید در خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه خواهد داد، اما در خصوص رفح هنوز تصمیمی درباره عملیات زمینی در آنجا گرفته نشده‌است.

این وبگاه در عین حال نوشت ارتش اشغالگر اذعان می‌کند که جنبش حماس همچنان قادر به پرتاب موشک از شمال و مرکز نوار غزه است و برای ادامه این کار آمادگی دارد.

خبر مرتبط
ادعای عجیب وزیر اسرائیلی/ نقشه جدید اسرائیل برای غزه رو شد

اقتصادنیوز: وزیر دارایی اسرائیل مدعی شد: اسرائیل باید مدت طولانی کنترل نوار غزه را برعهده داشته باشد و باید شهرک‌های یهودی در داخل این باریکه ایجاد شود.

وبگاه مذکور افزود: رهبری سیاسی اسرائیل دستور داده‌است که لشکر ۹۹ که مسؤولیت تقسیم نوار غزه به دو بخش را بر عهده دارد، همچنان از بازگشت فلسطینیانی که از شمال نوار غزه به جنوب آن آواره شده‌اند به خانه‌های خود در شمال ممانعت به عمل آورند.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره از ادامه درگیری‌ها و بمباران شدید اشغالگران در اردوگاه المغازی و شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه خبر داد.

به گفته منابع مطبوعاتی، رژیم اشغالگر به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و کمربندهای بمباران آتش سنگین خود را بر مناطق جنوب و مرکز این نوار متمرکز کرده‌است.

منابع مطبوعاتی به المیادین گزارش دادند که انفجارها در خان یونس که توسط اشغالگران با کمربندهای آتش شدید رخ داده تا ساعت‌ها متوقف نشد. اشغالگران همچنان به بمباران مرکز نوار غزه به طور فشرده ادامه می‌دهند.

این منابع توضیح دادند که صداهای انفجارهای قوی در نتیجه یک سری حملات اشغالگران به مناطق مختلف خان یونس به وضوح در رفح شنیده می‌شود که نشان دهنده قدرت آتش اشغالگران اسرائیلی در هدف قرار دادن این شهر است.

نیروهای ارتش اشغالگر به شرق شهرک الفخاری در شرق استان خان یونس آتش گشودند و هواپیماهای جنگی این رژیم ساختمان‌های دانشکده علوم و فناوری در جنوب شهر را بمباران کردند.

همچنین پهپادهای اشغالگر به بیمارستان اروپایی در شرق و جنوب خان یونس حمله و به سمت بیمارستان شلیک کردند و توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه قیزان النجار و جوره اللوت را در مناطق جنوبی شهر هدف قرار داد.

رسانه‌های فلسطینی تاکید کردند که توپخانه‌های اشغالگر به بمباران خشونت‌آمیز مناطق شرق استان خان یونس، همزمان با پاسخ مقاومت به آن در منطقه‌ای که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد، ادامه می‌دهند.

خبرنگار المیادین خاطرنشان کرد: آمبولانس‌ها به دلیل ادامه بمباران اشغالگران و همزمان با درگیری‌های مداوم با مقاومت، به ویژه در خان یونس که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شمال و شرق آن ادامه دارد، نتوانستند به مناطق مورد نظر شهر برسند.

۱۸ شهروند نیز بامداد دوشنبه در پی بمباران چند منزل توسط هواپیماهای اشغالگر در شهر دیرالبلح و حومه آن، شهید و ده‌ها تن مجروح و مفقود شدند.

منابع پزشکی گفتند ۱۸ شهید و ده‌ها زخمی از جمله کودکان و زنان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره نیز از شهادت یک کودک و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران یک آپارتمان مسکونی در دیرالبلح توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه از ورود ۷۳ شهید و ۹۹ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی هم گزارش دادند که قایق‌های توپدار ارتش اشغالگر به سواحل شهر دیرالبلح شلیک کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید