مروری بر گذشته و حال یک رویداد

علت اصلی ترافیک شرق تهران مشخص شد

کدخبر: ۶۲۰۸۰۶
اقتصادنیوز: ترافیک در تهران مسئله دیروز و امروز نیست و این مشکل سابقه طولانی در تاریخ پایتخت دارد و گویا قرار است برای آیندگان هم به یادگار بماند.
علت اصلی ترافیک شرق تهران مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، ترافیک و تهران به دو عنصر جدایی ناپذیر از یکدیگر تبدیل شده‌اند و اگر پایتخت روزی را بدون حجم سنگین تردد خودروها پشت سر گذارد، همه از سر غافلگیری در جست و جوی علت آن هستند.

در این میان راهکارها و اقدامات متعددی هم در دستور کار قرار گرفت که تا حدودی از بار ترافیک در این شهر بکاهد؛ طرح‌هایی که شاید برخی از آن‌ها در نقش مُسکنی کوتاه مدت توانستند برخی از مشکلات را رفع کنند اما برای تهران دوای درد نبودند و پس از مدتی هم دچار تغییر شدند.

خبر مرتبط
رابطه مستقیم ترافیک با افسردگی!

اقتصادنیوز: محققان می‌گویند طولانی‌شدن زمان رفت‌وآمد روزانه می‌تواند با ابتلا به مشکلات سلامت روان ازجمله افسردگی ارتباط داشته باشد.

مانند طرح ترافیک در تهران که قرار است بار دیگر دستخوش تغییراتی شود. طبق اعلام اخیر مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح جامع ترافیک شهر تهران بزودی تصویب می‌شود.

این طرح توسعه انواع مدلهای حمل و نقل عمومی، حمل ونقل پاک، سیستم های هوشمند، شبکه معابر و همه اجزای دخیل در سامانه های حمل و نقلی را فراهم می‌کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان راه حل بهبود وضعیت تردد در پایتخت تغییر شکل و شمایل خیابان‌ها براساس معیارهای استاندارد شهری است، موضوعی که تا حدودی هم این روزها در حال انجام است اما باید سرعت و شدت بیشتری را در پیش بگیرد؛ موضوعی که البته در گذشته هم ساکنان تهران با مشکلات آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. مانند حدود 50 سال پیش که ترافیک قابل توجه و شدیدی منطقه شرق تهران را قفل کرده بود؛ اتفاقی که باعث شد تا روزنامه اطلاعات در تاریخ 18 دی ماه سال 1353، مطلبی را به آن اختصاص داده و به جزییات آن با عنوان «علت اصلی ترافیک چند روزه اخیر مناطق شرقی تهران اعلام شد» بپردازد.

این روزنامه در این باره آورده است: «کمبود شبکه خیابان های اصلی در منطقه شرق تهران یکی از علل عمده ترافیک بوده است.»

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید