اعتراف گالانت درباره عملیات طوفان الاقصی/ امنیت اسرائیلی‌ها متزلزل شد

کدخبر: ۶۲۰۸۱۲
اقتصادنیوز: وزیر جنگ اسرائیل درباره طوفان الاقصی گفت که «حمله حماس حس امنیت اسرائیلی‌ها را عمیقا متزلزل کرده و نگاه آنها را به جهان اطراف تغییر داده است.».
اعتراف گالانت درباره عملیات طوفان الاقصی/ امنیت اسرائیلی‌ها متزلزل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: هفتم اکتبر خونین‌ترین روز برای مردم یهود از سال ۱۹۴۵ بود. جهان باید متوجه این شود. این مورد متفاوت است.

خبر مرتبط
فلسطینی‌های مسلح وارد لبنان شدند/ اسرائیل هشدار داد

اقتصادنیوز: ماجرای حمایت لبنان از فلسطین و سوریه در مقابل اسرائیل که این روزها به اوج خود رسیده است، پیشینه‌ای دیرینه دارد و همواره امری ثابت در ارتباطات این کشورها بوده است.

او مجددا با اشاره به ادعاهای پیشین خود و اتهام‌زنی علیه ایران افزود: اسرائیل نه تنها جنبش حماس که مورد حمایت ایران است را نابود می‌کند بلکه اقدامات بازدارنده‌ای را علیه دشمنان احتمالی از جمله حزب‌الله که با ایران متحد هستند، اتخاذ خواهد کرد. ما فقط با یک دشمن نمی‌جنگیم، بلکه با یک محور مبارزه می‌کنیم. ایران در حال ایجاد قدرت‌های نظامی در اطراف اسرائیل است تا از آنها استفاده کند.

در آستانه سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، گالانت عنوان کرد که نیروهای اسرائیلی از آنچه «مرحله مانور شدید جنگ» خوانده می‌شود به «انواع مختلفی از عملیات ویژه» تغییر مسیر خواهند داد.

خبر مرتبط
هشدار صریح حزب‌الله لبنان به اسرائیل/حملات جدید در راه است

اقتصادنیوز: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان هشدار داد که حملات جدیدی به مواضع اسرائیل در راه است.

اگرچه وزیر جنگ اسرائیل به مقیاس شدید عملیات جنبش حماس اذعان می‌کند اما مدعی است که فصل بعدی این درگیری «طولانی‌تر خواهد شد و اسرائیل دست از اهداف خود مبنی بر نابودی حماس برنخواهد داشت و ما به فاز جدیدی در شمال غزه نزدیک هستیم».

یوآو گالانت با اشاره به اقدامات اخیر حزب‌الله گفت: اولویت ما شروع جنگ با حزب‌الله نیست. ۸۰ هزار نفر باید به طور امن به خانه‌هایشان بازگردند. اگر توافقی در این خصوص صورت نگیرد، اسرائیل از اقدامات نظامی کوتاه نمی‌آید. آنها می‌دانند ما می‌توانیم اتفاقات در غزه را دقیقا بر سر بیروت، پایتخت لبنان بیاوریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید