خبر خوش فرانسه برای اوکراین/85 موشک کروز در راه کی‌یف

کدخبر: ۶۲۱۰۰۴
اقتصادنیوز: یک رسانه فرانسوی گزارش داد که این کشور قصد دارد ۸۵ موشک کروز دوربرد SCALP-EG را به اوکراین عرضه کند.
خبر خوش فرانسه برای اوکراین/85 موشک کروز در راه کی‌یف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین تحولات از جنگ روسیه و اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین (AFU) انتظار دارند به لطف تدارکات از فرانسه زرادخانه خود را تقویت کنند.

خبر مرتبط
هشدار جدی مقامات سوئدی درباره روسیه/جنگ اوکراین می‌تواند وارد سوئد نیز شود

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه سوئد در یک سخنرانی گفت: روسیه یک تهدید جدی برای امنیت سوئد و اروپا در آینده‌ای نزدیک محسوب می‌شود.

روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی نوشت: «فرانسه قصد دارد ۸۵ موشک کروز دوربرد SCALP-EG را به اوکراین عرضه کند.»

این موشک‌ها مشابه موشک‌های سایه طوفان بریتانیا هستند و تاکنون چندین بار توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

خبر مرتبط
پیام هشدارآمیز اوکراین به غرب

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه اوکراین به غرب هشدار داد در صورت دست کشیدن از حمایت مالی و نظامی از کی‌یف، روسیه شروط خود را بر غرب تحمیل خواهد کرد.

تحویل موشک‌های اسکالپ-ای‌جی (SCALP-EG) تقویت نظامی قابل‌توجهی برای نیروهای مسلح اوکراین خواهد بود، ولی درعین‌حال تهدیدی اضافی ایجاد می‌کند. بااین‌حال، برای روسیه این نقض «خطوط قرمز» است.

موشک‌های SCALP-EG برای استفاده با بمب‌افکن‌های سوخو ۲۴ اوکراینی سازگار شده‌اند. با وجود انهدام مکرر هواپیماهای حامل، این موشک‌ها همچنان در خدمت نیروی هوایی اوکراین هستند.

علاوه بر این، اوکراین امیدوار است که آلمان تصمیم بگیرد موشک‌های قدرتمندتر تاروس را با برد تا ۵۰۰ کیلومتر تأمین کند. بااین‌حال، آلمان گفته است که این اتفاق در ماه‌های آینده رخ نخواهد داد.

تحولات جنگ به نفع اوکراین رقم نمی‌خورد؛ دادستان کل سابق اوکراین پیشتر گفت رهبران این کشور باید صراحتا اذعان کنند که اوکراین از ابتدای عملیات نظامی روسیه ۵۰۰ هزار نیرو از دست داده و به طور ماهانه نیز حدود ۳۰ هزار سرباز را از دست می‌دهد. سخنگوی نیروی هوایی اوکراین هم دوشنبه گفت، نیروی هوایی قادر نیست تا با استفاده از سیستم‌های دفاع هوایی پوشش کاملی بر آسمان‌های اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در ژوئیه سال گذشته میلادی سخنگوی نیروی هوایی اوکراین همچنین گفته بود، نیروهای این کشور قصد دارند تا دفاع هوایی را با سیستم‌های غربی تقویت کنند چون تجهیزات دوران شوروی از بین رفته‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید