پیشنهاد جدید آتش‌بس روی میز/ میانجی‌گری قطر جواب داد؟

کدخبر: ۶۲۱۳۹۴
اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع عبری میانجی‌گران قطری پیشنهادی جدید برای تبادل اسرای حماس و اسرائیل ارائه کرده‌اند.
پیشنهاد جدید آتش‌بس روی میز/  میانجی‌گری قطر جواب داد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که قطر پیشنهاد جدیدی را برای تبادل اسیران میان مقاومت فلسطین و اسرائیل ارائه داده است.

خبر مرتبط
دیدار دیپلماتیک مهم در دوحه/ تاکید دوباره قطر بر آتش‌بس فوری در غزه

امیر قطر بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

این شبکه عبری زبان تاکید کرد که این پیشنهاد از سوی میانجی‌گران قطری به اسرائیل ارائه داده شده است و شورای جنگ این رژیم امشب این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بارها اعلام کرده است تا زمانی که آتش‌بس دائم در نوار غزه برقرار نشود هیچ‌گونه تبادلی در خصوص اسیران به انجام نخواهد رسید.

خبر مرتبط
در گفتگوی بلینکن و رئیس امارات درباره غزه چه گذشت؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با رئیس امارات در ابوظبی دیدار و طرفین بر اهمیت جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری ها در منطقه تاکید کردند.

از سوی دیگر کمیته اسیران و ناپدیدشدگان اسرائیل از شورای جنگ این رژیم خواست تا با هر توافقی که به آزادی اسیران اسرائیلی نزد مقاومت می‌انجامد موافقت کند.

ناتوانی اسرائیل در آزادسازی اسیران اسرائیلی نزد مقاومت با گذشت ۹۶ روز از جنگ علیه غزه نارضایتی‌های زیادی را در اراضی اشغالی در پی داشته است. شهرک‌نشینان اسرائیلی نیز بارها در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات نتانیاهو در حمله به غزه دست به تظاهرات زده‌اند و خواستار برکناری نتانیاهو و آزادی فوری اسیران اسرائیلی نزد مقاومت شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید