مروری بر گذشته و حال یک رویداد

تغییر مهم و سرنوشت‌ساز در تشکیلات خودگردان فلسطین/ سرنوشت محمود عباس چه شد؟

کدخبر: ۶۲۱۴۸۳
اقتصادنیوز: 20 سال پیش در همین ایام محمود عباس توانست با پیروزی در انتخابات، به عنوان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شود.
تغییر مهم و سرنوشت‌ساز در تشکیلات خودگردان فلسطین/ سرنوشت محمود عباس چه شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، تحولات غزه بیش از سه ماه است که به مهم‌ترین خبر رسانه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده و با توجه به روندی که طرفین این جنگ در پیش گرفته‌اند، بعید به نظر می‌رسد بتوان به این زودی‌ پایانی بر آن متصور بود.

کشورهای جهان هم با توجه به سیاست‌های خود در صدد تغییر وضعیت جنگ حماس و اسرائیل و آماده سازی مقدمات توافق برای پایان آن هستند. به تازگی هم آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به کشورهای منطقه سفر کرده است، دیداری با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت و حمایت آمریکا از اقدامات ملموس برای تشکیل کشور فلسطین را اعلام کرد.

خبر مرتبط
انتقاد تند محمود عباس از اسرائیل

اقتصادنیوز : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب در گفت وگو با یک شبکه اظهارکرد که اسرائیل به دنبال کوچاندن مردم فلسطین به صحرای سینا است.

محمود عباس هم در این دیدار بر اینکه نوار غزه بخشی از خاک کشور فلسطین است و نمی‌توان طرح‌های رژیم اشغالگر برای جدا کردن غزه یا بخش‌هایی از آن را قبول کرد، تاکید داشت.

جالب اینجاست که اگر این روزها جنگ غزه رخ نداده بود، عباس باید سالگرد انتخابش به عنوان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را جشن می‌گرفت. حدود 20 سال پیش در چنین روزهایی انتخابات تاریخی در فلسطین برای رئیس جدید دولت خودگردان آغاز شد.

موضوعی که روزنامه اطلاعات در تاریخ 20 دی ماه سال 1383 در خبری به آن اشاره کرده بود.

Untitled

در تاریخ 22 دی ماه سال 1383، شمارش آرای اولیه انتخابات ریاست حکومت خودگردان فلسطین حکایت از برتری محمود عباس داشت، خبری که روزنامه دنیای اقتصاد هم در آن تاریخ منتشر کرد و درباره آن نوشت: «محمود عباس با کسب 65 درصد آرا جانشین مرحوم یاسر عرفات شد.»

اختلاف قابل توجه او با سایر نامزدها دیگر موضوعی بود که این روزنامه بدان پرداخت و نوشت: «مصطفی برغوثی، نامزد مستقل هم حدود 5/19 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود و سایر نامزدهای انتخابات هم در مجموع 5/15 درصد آرا را توانستند کسب کنند.»

در این انتخابات یک میلیون و 800 هزار فلسطینی واجد شرایط رای دادن بودند.

محمود عباس00

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید