با نوشیدن این 5 دمنوش از شر سرفه خلاص شوید

کدخبر: ۶۲۱۷۸۹
مطالعات نشان می‌دهد نعناع فلفلی خواص ضدمیکروبی و مسکن دارد که می‌‌تواند در رفع گرفتگی سینوس‌ها موثر باشد و تنفس را طی دوره سرماخوردگی بهبود بخشد.
با نوشیدن این 5 دمنوش از شر سرفه خلاص شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت در ادامه این مطلب، به دمنوش هایی اشاره کرده ایم که مصرف شان می تواند در بهبود سرفه موثر باشد. این دمنوش ها عبارتند از: 

دمنوش آویشن؛ برای سرفه های‌ مزمن

دمنوش آویشن یکی از اقدامات طبیعی موثر برای مقابله با سرفه‌ مزمن است. تاثیر ضدعفونی‌کنندگی این دمنوش به‌خاطر وجود تیمول است که عملکرد بعضی از عفونت‌های باکتریایی، انگلی و قارچی را خنثی می‌کند و براساس مطالعات، خواص ضدالتهابی دارد. برای تهیه این دمنوش، 3 شاخه آویشن یا 10 گرم برگ خشک این گیاه را به مدت 10 دقیقه در یک لیوان آب جوش دم کنید. پس از آماده‌شدن، صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

دمنوش رازیانه؛ تسکین سرفه های خلط‌دار

رازیانه در طب سنتی برای تسکین سرفه کاربرد دارد. مهم‌ترین ترکیب فعال آن، آنتول است. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، رازیانه عملکردی شبیه اکسپکتورانت در صورت ابتلا به التهابات خفیف مجاری تنفسی دارد. سرفه خلط‌دار یکی از علائم ابتلا به عفونت برونش‌ها است. مصرف رازیانه به از بین‌رفتن باکتری‌ها با دفع خلط کمک می‌کند. اگر مبتلا به این مشکل هستید، یک قاشق چایخوری پودر دانه رازیانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. سپس صاف کرده و سه نوبت در روز بنوشید. 

دمنوش اکالیپتوس؛ برای درمان برونشیت

خواص خنک‌‌کننده اکالیپتوس کاملا شناخته شده ‌است. اکالیپتوس جزء اسانس‌های گیاهی است که از گذشته به‌عنوان ضدعفونی‌کننده مجاری تنفسی کاربرد دارد. 5 گرم برگ اکالیپتوس برای یک لیوان آب جوش کافی است تا پس از 10 دقیقه دم‌کشیدن به‌عنوان دمنوش مصرف شود. بهتر است این دمنوش تا 5 نوبت در روز بنوشید. 

دمنوش زنجبیل؛ برای تسکین سرفه و گلودرد

زنجبیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و می‌تواند در تسکین تحریک گلو و مجاری تنفسی طی ابتلا به سرفه موثر باشد. براساس یکی از مطالعات، زنجبیل اثرات ضدسرفه، پیشگیری از سرماخوردگی، گلودرد، التهاب حنجره، احتقان و التهاب غشای مخاطی دارد. برای بهره‌مندی از این خواص، 2 تا 3 گرم ریشه زنجبیل تازه را پوست بگیرید و با یک لیوان آب جوش روی حرارت بگذارید تا حدود 20 دقیقه بجوشد. پس از صاف‌ کردن مقداری عسل اضافه کرده و در صورت تمایل کمی آبلیمو بریزید. 

دمنوش نعناع؛ برای رفع گرفتگی سینوس‌ها

مطالعات نشان می‌دهد نعناع فلفلی خواص ضدمیکروبی و مسکن دارد که می‌‌تواند در رفع گرفتگی سینوس‌ها موثر باشد و تنفس را طی دوره سرماخوردگی بهبود بخشد. اگر تمایل به دمنوش نعناع دارید، 10 برگ نعناع تازه را در آب سرد بریزید. یک لیتر آب را درون قابلمه روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس برگ‌های نعناع را اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید تا 10 دقیقه دم بکشد. نهایتاً دمنوش را صاف کرده و با کمی عسل بنوشید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید