جدال بر سر کمبودهای دارویی؛ مجلس پاسخ غذا و دارو را داد

کدخبر: ۶۲۲۰۳۶
پس از آن که مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از گزارش نمایندگان مجلس در مورد وضعیت دارو به شدت گلایه کرد؛ حالا سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وارد این جدل لفظی شده است.
جدال بر سر  کمبودهای دارویی؛ مجلس پاسخ غذا و دارو را داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،   چهارشنبه گذشته بود که محمد پیکانپور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در نشست خبری، به گلایه‌های برخی از نمایندگان مجلس پیرامون دلایل کمبود دارو واکنش نشان داد و عنوان داشت که نمایندگان مجلس بهتر است از نظرات متخصصان به جای سخنان غیرکارگشا در حوزه دارو استفاده کنند.

به دنبال این اظهار نظر، حالا سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خواست به جای پرداختن به حواشی به فکر حل مشکل کمبود دارو باشد.

وی گفت: مشخص است که مدیرکل دارو، شناختی نسبت به ساختار مجلس و دولت ندارد و در جریان نیست که دولت متولی پیش‌بینی بودجه است نه مجلس.

اسحاقی، به چهارمین گزارش کمیسیون بهداشت در مورد ارزیابی اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: در نشست هفته گذشته مجلس، قصور دستگاه‌ها و تکالیف وزارتخانه‌های بهداشت و صمت، بانک مرکزی، سازمان‌های برنامه بودجه و بیمه گر برای عبور از بحران دارو مشخص شد.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیرکل دارو به دلیل عدم آشنایی با سیستم دولت و مجلس اظهاراتی را مطرح کرد که به ایشان توصیه می‌کنیم به جای درگیری با حواشی به فکر حل مشکل کمبود دارو باشد. برای استحضار ایشان باید بگوییم یکی از اقدامات مؤثر مجلس در این حوزه توجه به مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی به رغم مخالفت دولت بود.

اسحاقی تصریح کرد: به متولیان حوزه تأمین دارو توصیه می‌کنم به جای درگیر شدن با حواشی برای رفع مشکلات سد راه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی گام بردارند؛ اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه تکالیفشان را طبق قانون انجام دهند به طور قطع بحران دارو جبران خواهد شد؛ مجلس تکلیف داشته قانونی را برای کمبود دارو تصویب کند و اگر به درستی اجرا شود به طور قطع در این حوزه شاهد اتفاقات مؤثر و خوبی خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید