با این روش‌های خانگی تیرگی دور چشم‌‌ها را از بین ببرید

کدخبر: ۶۲۲۲۱۷
اقتصادنیوز: تیرگی دور چشم‌ها به دلایل مختلفی از جمله خستگی، پیری یا بیماری‌های زمینه‌ای مانند آلرژی و اگزما به وجود می‌آیند.
با این روش‌های خانگی تیرگی دور چشم‌‌ها را از بین ببرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسکانیوز، تیرگی دور چشم‌ها به دلایل مختلفی از جمله خستگی، پیری یا بیماری‌های زمینه‌ای مانند آلرژی و اگزما به وجود می‌آیند. دایره‌های تیره دور چشم ظاهر خوشایندی ندارند و اغلب افراد به دنبال راهی برای از بین بردن آن می‌گردند.

خبر مرتبط
این نشانه ها یعنی لوزالمعده‌تان بیمار است

اقتصادنیوز :لوزالمعده، گلابی‌شکل است و فقط ۸۰ گرم وزن دارد. اما عملکرد درست آن برای سلامتی‌مان بسیار ضروری است و باید علایم بیماری آن را خوب بشناسیم.

به گزارش ایندیپندنت، بسیاری از مردم برای از بین بردن تیرگی دور چشم به‌دنبال راه حل‌های سریع‌ هستند زیرا تیرگی دور چشم بر ظاهر آنها تاثیر می‌گذارد و چهره را خسته، کم‌انرژی و مسن‌تر نشان می‌دهد.

خواب

خواب کافی به بدن برای احیا و شاداب‌سازی پوست کمک می‌کند و با بهبود گردش خون از تیرگی دور چشم جلوگیری می‌کند و پف‌ اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

خبر مرتبط
این میوه‌ها کپسول جوانی و زیبایی هستند

اقتصادینزو: برای رسیدن به زیبایی به تغذیه خود توجه کنید و مواد غذایی معرفی شده را مصرف نمایید

بالا گذاشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب، احتباس مایعات در اطراف چشم را به حداقل می‌رساند، از تجمع خون در این ناحیه جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب پف اطراف چشم و حلقه تیره دور آن را کاهش می‌دهد.

کمپرس سرد

کمپرس سرد ناحیه اطراف چشم‌ها، با انقباض رگ‌های خونی و کاهش تورم به رفع تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

مرطوب‌ کننده‌

مرطوب‌ کننده‌ها با حفظ رطوبت و صاف نگه داشتن پوست به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می‌کنند. همچنین پوستی که به خوبی مرطوب و آبرسانی شده است، صاف‌تر و انعطاف پذیرتر به نظر می‌رسد.

برش‌های خیار

تحقیقات نشان می‌دهد، خنکی خیار به انقباض رگ‌های خونی، کاهش پف و التهاب کمک می‌کند و به نوبه خود تیرگی و سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد. در واقع برش‌های خیار حاوی آنتی‌اکسیدان‌ است و محتوای آب بالایی دارد که به کاهش تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

 

روغن بادام

روغن بادام سرشار از آنتی‌ اکسیدان است و به مرطوب کردن پوست ظریف اطراف چشم، کاهش خشکی و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. همچنین خواص ضدالتهابی آن در بهبود چهره و کاهش تیرگی پوست در طول زمان موثر است.

ویتامین ای

ویتامین ای نیز به‌ دلیل خواص آنتی اکسیدانی‌اش شناخته شده است و از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. هنگامی که این ویتامین به صورت موضعی استفاده شود به تغذیه پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی کمک می‌کند و در کاهش تیرگی دور چشم موثر است.

ویتامین کا

ویتامین کا هم با بهبود گردش خون و کاهش ظاهر رگ‌های خونی زیر پوست در کاهش تیرگی دور چشم موثر است.

چای کیسه‌ای (تی‌بگ)

چای کیسه‌ای آماده به‌ ویژه چای حاوی کافئین به کاهش حلقه‌های تیره دور چشم‌ها کمک می‌کنند، زیرا کافئین موجود در آن‌ها خواص منقبض‌کننده عروقی دارد که رگ‌های خونی را سفت می‌کند و به طور موقت تورم و پف‌کردگی را کاهش می‌دهد.

کاهش قرار گرفتن در برابر نور خورشید

برای جلوگیری از بروز حلقه‌های زیر چشم از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده و از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.

در صورت کاهش نیافتن تیرگی دور چشم با روش‌های خانگی می‌توانید سراغ درمان‌ های پزشکی بروید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید