دادستان کل کشور اعلام کرد :

طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار در آستانه اجرا

کدخبر: ۶۲۲۸۵۴
اقتصادنیوز : دادستان کل کشور گفت که به زودی طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار اجرا می‌شود.
طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار در آستانه اجرا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، هجدهمین جلسه ستاد مرکزی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به صورت ارتباط تصویری برخط با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست دادستان کل کشور با تبریک ایام و اعیاد ماه مبارک رجب به فضیلت‌های این ماه اشاره و از خداوند متعال برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه و ماه‌های پیش رو طلب مسئلت کرد.

صیانت از امنیت روانی جامعه وظیفه مسئولین است

حجت الاسلام و المسلمین موحدی در ادامه به اهمیت کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که یکی از آسیب‌های وقوع جرایم، مخدوش شدن امنیت روانی جامعه است. باید با برنامه‌ریزی و مراقبت و انجام به موقع مسئولیت و اجرای صحیح و بهنگام قانون، از وقوع هرگونه جرم پیشگیری نمائیم.

دادستان کل کشور گفت: به ویژه از جرایمی که امنیت روانی مردم را سلب می‌کند و در صورت وقوع جرم با احساس مسئولیت سریعاً در کشف و برخورد انتظامی و قضائی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: سرقت یکی از این دست جرایم است که البته مردم عزیز هم توجه دارند که اقدامات احتیاطی آنان در حفظ و نگهداری از اموال خود کمک بسیار زیادی در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه خواهد کرد.

کنترل مجرمان‌حرفه‌ای و سابقه‌دار امنیت اجتماعی و نظم عمومی را پایدار می‌کند

دادستان کل کشور گفت: از ثمرات تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در مرکز و استان‌ها و شهرستان‌ها این است که بتوانیم امنیت روانی پایدار و مناسبی را برای مردم فراهم آوریم. لذا با کنترل و ایجاد محدودیت‌های متناسب برای مجرمان‌حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌توان سطح امنیت و رضایت عمومی در جامعه را ارتقا داده و آرامش روانی مردم را افزایش داد.

برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین موحدی تخصصی بودن این ستاد جهت برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار را از ویژگی‌های مهم این ستاد عنوان کرد و گفت: اگرچه حسب دستورالعمل همه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار ذیل این ستاد قرار می‌گیرند، اما لازم است برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در اولویت قرار گیرد. چرا که جرم سرقت موجب می‌شود امنیت روانی جامعه به صورت مضاعف مورد خدشه قرار گرفته و آرامش روانی مردم سلب شود.

تاکید بر ارزیابی عملکردها

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نکته دیگر که قابل توجه می‌باشد اینکه لازم است در مدتی که این دستورالعمل اجرایی شده نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و برای رفع نقاط ضعف و تقویت مسائل مثبت راهکارهای متناسب ارائه شود. چراکه آسیب شناسایی اجرای طرح در بهبود فعالیت‌ها و اقدامات بعدی به ما کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: لذا از مسئولان و مدیران و اعضای ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شهرستانی می‌خواهیم گزارش جامع و کامل ارزیابی اجرای دستورالعمل را تهیه نمایند تا مشخص شود تلاش‌های صورت گرفته در هر حوزه تا چه حد اثرگذار بوده و در کاهش جرایم چه میزان مؤثر بوده است.

به زودی طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار اجرا می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین موحدی از اجرایی شدن طرح کنترل هوشمند مجرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری قوه قضائیه و فراجا در حال پیگیری اجرای آن هستیم و بسیاری از مقدمات طرح فراهم شده و به زودی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح مجرمان سابقه‌دار زیر ذره بین قرار گرفته و اقدامات آن‌ها به صورت مداوم مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، معاون امور مجلس فراجا، معاون سازمان زندان‌ها، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و سایر اعضای ستاد، دادستان‌های مراکز استان‌های خوزستان، کرمان و کرمانشاه نیز به صورت وبیناری برخط حضور داشتند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید