مورگان استنلی پیش‌بینی کرد؛

اقدام کشورهای عضو بریکس برای دلارزدایی/ ارزهای دیجیتال جایگزین دلار می شود؟

کدخبر: ۶۲۳۰۲۱
اقتصاد نیوز : بانک آمریکایی مورگان استنلی پی بینی کرده کشورهای عضو بریکس برای تجارت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی را جایگزین دلار آمریکا می کنند.
اقدام کشورهای عضو بریکس برای دلارزدایی/ ارزهای دیجیتال جایگزین دلار می شود؟

 

اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا از وبگاه examiner، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر کرده و در آن به بررسی توان بالقوه بیت‌کوین و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای به چالش کشیدن سلطه جهانی دلار آمریکا، در راستای تلاش‌های ائتلاف بریکس به منظور دلارزدایی پرداخته است.

خبر مرتبط
کدام کشورها خواهان پیوستن به بریکس هستند؟

اقتصادنیوز: در سال ۲۰۲۳ میلادی، بلوک اقتصادی بریکس با ارسال دعوتنامه برای ۶ کشور، فرصت پیوستن به این ائتلاف اقتصادی را به آنها ارائه کرد؛ حال گزارش‌ها حاکی از این است که در سال جدید میلادی نیز کشورهای دیگری به این ائتلاف اقتصادی خواهند پیوست.

این بانک خاطرنشان کرد که افزایش ارزهای دیجیتال و پذیرش طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط نظام مالی جهانی، ممکن است ساختارهای مالی دلارمحور فعلی، از جمله سامانه پرداخت سوئیفت را مختل کند.

در حال حاضر بیش از ۱۱۱ کشور، از نسخه دیجیتال ارزهای خود استفاده می‌کنند و بلوک بریکس نیز روی ارز دیجیتال خود کار می‌کند؛ به همین دلیل، مورگان استنلی احتمال می‌دهد دارایی‌های دیجیتال در نهایت جایگزین اصلی دلار آمریکا در تراکنش‌های بین‌المللی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید