بادام بی کیفیت را از این روش تشخیص دهید

کدخبر: ۶۲۳۲۲۱
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز : بادام یکی از تنقلات مفید و بسیار مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که هم آن را به تنهایی و هم در کاسه آجیل همراه با سایر مغزها مصرف می‌کنیم. بادام و در کل مغزهای موجود در آجیل‌ها می‌توانند به بهبود سلامت کلی و تقویت مهارت‌های شناختی کمک کنند. اما آیا از خلوص و کیفیت بادامی که روزانه می‌خورید مطمئن هستید؟
بادام بی کیفیت را از این روش تشخیص دهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،بادام خواص زیادی برای سلامت بدن دارد از جمله اینکه نقش پیشگیری کننده در بیماری‌های قلبی دارد، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند، در تنظیم فشار خون نقش دارد، از سرطان پیشگیری می‌کند و در کاهش وزن موءثر است. بادام همچنین دارای میزان بالایی از کلسیم است که در حفظ سلامت استخوان‌ها می‌تواند موءثر باشد. در این مطلب به چند نکته ساده برای بررسی کیفیت و خلوص بادام به منظور اطمینان از سلامت آن اشاره شده است.

اولین گام برای بررسی خلوص و کیفیت بادام، بررسی ظاهر و رنگ و بافت آن است. بادام‌های مرغوب دارای بافت قهوه‌ای و بدون لکه هستند. تغییر رنگ شدید یا تیرگی بادام‌ها، ممکن است نشانه‌ای از بی کیفیتی آن‌ها باشد.

بادام به طور کلی طعم شیرین و بافت ترد دارد. در صورت وجود تلخی در طعم آن ، بهتر است بادام را دور بریزید زیرا نشان دهنده رسوب برخی مواد شیمیایی مانند اسید فیتیک (یک ماده سمی طبیعی) در لایه بیرونی بادام است. اگر بادام بوی بد یا بوی کپک بدهد، به احتمال زیاد فاسد شده است.

بادام‌ها را در یک کاسه آب بریزید. در صورت مرغوب بودن بادام‌ها ته نشین می‌شوند، اگر شناور شوند، ممکن است نشان دهد که بیات یا خراب شده‌اند.

بادام را از مغازه‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و بسته بندی آن را از نظر هرگونه نشانه دستکاری یا آسیب بررسی کنید. مطمئن شوید که بادام‌‍‌ها در جای خشک و خنک نگهداری شوند تا تازگی خود را حفظ کنند.

احتمال تقلب در بادام درسته در مقایسه با بادام آسیاب شده یا خرد شده کمتراست. خرید درسته آن‌ها به شما امکان می‌دهد این آجیل‌ها را از نظر سالم بودن راحت‌تر بررسی کنید.

قبل از خرید بادام، همیشه لایه بیرونی آن را بررسی کنید از خرید بادام‌هایی که دارای لکه‌های سیاه هستند خودداری کنید زیرا کیفیت پایینی دارند.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید