مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

زلزله آخرالزمانی در ژاپن/ برآورد هزاران کشته و زخمی

کدخبر: ۶۲۳۲۲۹
اقتصادنیوز: زلزله 2 روز پیش قرقیزستان از نظر زمانی با یکی از تلخ‌ترین و شدیدترین زلزله‌های کشور ژاپن که حدود 30 سال پیش رخ داد و جان بیش از هزار نفر را گرفت، تقارن دارد.
زلزله آخرالزمانی در ژاپن/ برآورد هزاران کشته و زخمی

به گزارش اقتصادنیوز، نیمه دوم امسال در حالی بر مردم جهان گذاشت که شاهد وقوع زلزله‌های متعدد و بسیار شدیدی بودند، زلزله‌‌هایی که فارغ از خسارات گسترده‌ای که بر جای گذاشتند، جان بسیاری از مردم را هم گرفته و به خاطره‌ای تلخ در ذهن‌ها بدل شده‌اند.

هنوز زمان چندانی از زلزله‌ 7.6 ریشتری که در اول ژانویه سال جدید میلادی در ژاپن رخ داد و شیرینی سال نو را برای مردم این کشور تلخ کرد، نگذشته که 2 روز پیش در مرز دو کشور چین و قرقیزستان زلزله‌ای بزرگ به شدت هفت ریشتر به وقوع پیوست. زلزله‌ای که در آلماتی، پایتخت قزاقستان نیز به شدت احساس شد و بسیاری از ساکنان این شهر خانه‌های خود را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند.

خبر مرتبط
تعداد قربانیان زلزله ژاپن بالا رفت/ برف کار را سخت کرد+ عکس

اقتصادنیوز: مقامات ژاپنی اعلام کردند که تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه ژاپن از ۱۲۸ نفر به ۱۶۱ نفر افزایش یافته است.

زلزله اخیر ژاپن و زلزله روز گذشته قرقیزستان خاطرات تلخ یک زلزله مهیب را یادآوری کرد که حدود 30 سال پیش در همین روزها در ژاپن به وقوع پیوست و جان هزاران نفر را گرفت. حادثه‌ای بسیار تلخ و دردناک که روزنامه اطلاعات هم در 28 دی ماه سال 1373 در صفحه اول خود به آن پرداخت.

این روزنامه با اشاره به اینکه زلزله کم سابقه در ژاپن هزاران کشته، زخمی و مفقودالاثر بر جای گذاشته است، نوشت: «در زلزله شدید در غرب ژاپن بیش از 1838 نفر کشته و 11 هزار و 182 نفر مجروح شدند. بر اثر زلزله بامداد دیروز قطارها از ریل خارج شدند و تمامی ایستگاه های مترو در نقاط زلزله‌زده تعطیل شدند.»

در ادامه گزارش روزنامه به شدت بی‌سابقه این زلزله اشاره شده و آمده است: «به گفته آژانس هواشناسی ژاپن، زلزله بامداد دیروز شدیدترین زلزله از سال 1946 در کشور ژاپن بوده است که در غرب این کشور به وقوع پیوسته است.»

عمق این فاجعه به حدی بود که سران کشورهای مختلف هم پیام های تسلیتی را برای مقامات ژاپن ارسال کردند، از جمله پیام تسلیت و همدردی رییس جمهور وقت کشورمان که به نخست وزیر ژاپن ابلاغ شد.

زلزله

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید