تلفات سرمای قطبی در آمریکا اوج گرفت

کدخبر: ۶۲۳۵۱۴
اقتصادنیوز : مقامات محلی آمریکا از افزایش تلفات و خسارات سرما و طوفان قطبی در ایالات مرکزی این کشور خبر دادند.
 تلفات سرمای قطبی در آمریکا اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات می‌گویند تلفاتِ حوادث مرتبط با سرما و یخبندان شدید طی هفته‌های اخیر در مناطق مرکزی آمریکا از ۶۰ تن گذشته و این سرمای قطبی روال عادی زندگی و فعالیت‌های روزمره مردم را در بسیاری ایالات مختل کرده است.

این طوفان زمستانی دو هفته‌ای در ایالات متحده، جاده ها را به تله های مرگ یخی برای سرنشینان خودروها تبدیل کرده، مواردی از سرمازدگی شدید به مرگ برخی عابران منجر شده و همچنین کولاک و یخبندان باعث قطع سراسری برق شده و مقامات می‌گویند که رفع قطعی برق ممکن است هفته ها طول بکشد.

خبر مرتبط
سرما و یخبندان شدید جان 60 آمریکایی را گرفت

اقتصادنیوز :رسانه‌ها و مقامات آمریکا اعلام کردند در پی وقوع سرما و یخبندان شدید در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۶۰ نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز در معرض سرمای شدید قرار دارند.

بسیاری از مدارس و جاده‌ها نیز بسته و انجام پروازهای معمول با مشکل مواجه شده است.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی نیوز، حجم برفی که روز جمعه در شهرهای شرقی نیویورک، بالتیمور و واشنگتن دی سی باریده بسیار بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی بوده است.

در برخی مناطق نیز یخ‌زدگیِ لوله‌ها منجر به قطع آبِ ساختمان‌ها شده است. از زمان بروز این سرمای شدید بیش از ۶۰ مورد نشت نفت و سایر حوادث زیست محیطی در میادین نفتی در ایالت داکوتای شمالی نیز گزارش شده است. وزش باد سرد و کاهش دما تا ۵۶.۶- درجه سانتیگراد، کارگران و تجهیزات را تحت فشار قرار داده و احتمال تصادفات را افزایش داده است.

مرکز ملی هواشناسی ایالات متحده پیش‌بینی کرده که از این سرمای قطبی و شدید طی هفته آینده کاسته خواهد شد و در بیشتر نقاط کشور دمای هوا افزایش خواهد یافت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید