حاشیه های جدید درباره استفاده از اسکنرهای بدن‌نما در فرودگاه‌!

کدخبر: ۶۲۳۶۲۶
اقتصادنیوز: مردم پس از آنکه تصویر خود را در دستگاه اسکنر فرودگاه دیدند؛ شوکه شدند.
حاشیه های جدید درباره استفاده از اسکنرهای بدن‌نما در فرودگاه‌!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عبور امن در فرودگاه‌های شلوغ همیشه یک دردسر بزرگ است و ترس از دست دادن پرواز شما زمانی که به ظاهر کارکنان کافی برای مقابله با حجم کار وجود نداشته باشد، بسیار نگران‌کننده می‌شود. بیرون آوردن لپ تاپ، پاوربانک و مایعات از کیف تنها بخش وقت گیر نیست و عبور از اسکنرها نیز وقت شما را می‌گیرد.

در سال 2009 اداره امنیت حمل و نقل فرودگاه‌های آمریکا اسکنرهایی را معرفی کرده‌است که تصویر کامل بدن مسافر را نشان می‌دهد. با این حال، مشکل این اسکنرهای بدن این بود که همه چیز را نشان می‌داد.

در مجموع 174 اسکنر در آن زمان در 30 فرودگاه ایالات متحده استفاده می‌شد و همه آنها یک اسکن کامل از هر مسافر را نشان می‌دادند و در بریتانیا، اسکنرهای تمام بدن در 10 فرودگاه از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور در سال 2013 مور استفاده قرار گرفتند. واضح است که استفاده از این اسکنرها جنجال زیادی بپا کرد؛ اگرچه تعدادی از مردم از رفتن به اسکنرها خودداری کردند که حق آن‌ها بود. در ژوئن 2013، به نظر می رسید که اداره امنیت حمل و نقل فرودگاه‌ها چاره‌ای جز حذف این فناوری از فرودگاه ها به دلیل واکنش‌های منفی نداشت.

انتشار این تصاویر از اسکنرهای فرودگاه‌ها در رسانه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی بپا کرده‌است و کاربران آنچه را که دیده‌اند را باور نمی‌کنند؛ کاربری در توییتر در واکنش به این تصاویر نوشت:« من صادقانه فکر کردم که اشعه ایکس به این معنی است که شما فقط می‌توانید استخوان‌ها را ببینید. » دیگری با کنایه گفت: "این دلیل است که من هیچوقت از داخل این اسکنرها گذر نمی‌کنم."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید