آخرین فهرست تایید صلاحیت شدگان بررسی شد

خیز پسر برای بهارستان/ فرزند مهدی چمران نامزد انتخابات مجلس شد؟

کدخبر: ۶۲۳۷۷۹
اقتصادنیوز:‌ حضور یک نام در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این احتمال را قوت بخشیده است که فرزند مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم سودای حضور در بهارستان را دارد.
خیز پسر برای بهارستان/ فرزند مهدی چمران نامزد انتخابات مجلس شد؟

به گزارش اقتصادنیوز،‌ این روزها که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم بازار تایید صلاحیت نامزدهای حضور در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسابی داغ است و در چند هفته اخیر هم روند اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان شدت گرفته است؛ موضوعی که البته با واکنش های گسترده و متعددی هم از سوی نامزدهای تایید صلاحیت شده و نشده همراه بوده است.

خبر مرتبط
انتشار جدیدترین اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس

اقتصادنیوز: ۱۰۱۴ داوطلب تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده منتشر شد.

در تازه‌ترین اتفاق، ظهر امروز خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) فهرستی از جدیدترین نامزدهایی که توسط شورای نگهبان صلاحیت‌شان تایید شده،‌ منتشر کرده است. فهرستی که به گفته این خبرگزاری، از سوی شورای نگهبان برای وزارت کشور هم ارسال شده است.

این خبری است که سخنگوی شورای نگهبان هم روز گذشته به آن اشاره کرد و گفته بود: اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده به وزارت کشور اعلام شده است.

اما در این فهرست که شامل 1014 نامزد می شود،‌ یک نام بیش از همه جلب توجه می کند و آن هم محمدحسین چمران است که از حوزه انتخابیه تهران،‌ ری و شمیرانات برای حضور در کارزار انتخابات نامزد شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که نام پدر این نامزد که در این لیست قید شده است هم مهدی است و با توجه به اینکه مهدی چمران،‌ رییس شورای شهر تهران هم فرزندی با نام محمدحسین دارد،‌ این که این نامزد پسر رییس شورای شهر باشد بسیار متحمل است.

Capture

نام محمدحسین چمران چند سال پیش و در سال 91 نیز مورد توجه قرار گرفت و اخباری درباره آن منتشر شد؛ خبرهایی که حکایت از انتصابش به سمت جانشین معاونت شهرسازی شرکت نوسازی عباس‌آباد داشت. روزنامه شرق هم در سال 96 و در گزارشی درباره آن نوشت: «حکم سرپرستی محمدحسین چمران بر شرکت نوسازی عباس‌آباد درست زمانی صادر شد که بحث حسابرسی اراضی عباس‌آباد در شورای شهر تهران بیش از هر زمان دیگری داغ بود. همان روزها چمران خود به میدان آمد و در پاسخ به نقدهایی که در رسانه‌ها درباره او و خانواده‌اش دست‌به‌دست می‌شد، گفت: «بنده حساسیت بسیار شدیدی نسبت به اراضی عباس‌آباد داشته و حتی مخالفت خود را با ساخت بانک مرکزی، بانک سپه و ساختمان راه‌آهن در آنجا به صراحت اعلام کرده‌ام؛ همین الان هم پیگیر ماجرای اراضی عباس‌آباد هستم. چراکه معتقدم این اراضی باید کاربری فرهنگی و گردشگری داشته باشد».

مهدی چمران همچنین یک سال پیش از اینکه بخواهد به اخبار منتشر شده درباره پسرش پاسخ دهد، در بخشی از یک مصاحبه تلویزیونی درباره فرزندانش به محمدحسین اشاره کرده و گفته بود: «محمدحسین که فرزند کوچک من است که معماری خوانده و فعلاً کاری ندارد و خود برای خود کار درست می‌کند و طراحی می‌کند.

او در پاسخ به پرسش مجری درباره اینکه «حواشی مربوط به محمدحسین بود؟» هم توضیح داد: «بله. من هم موافق این بودم که خود برای خود کار معماری انجام دهد. مجتبی یا مصطفی مکانیک خوانده و کار خوبی دارد و ارزشمند است و برای نیروگاه‌ها دستگاه تصفیه می‌سازند و نصب می‌کنند. کار ارزشمندی است. ایشان فرد محققی است و یک مدت در مرکز تحقیقات یکی از شرکت‌های خودروسازی کار می‌کرد و در این زمینه بسیار جلو رفته بود، طراحی موتور و کارهای دیگری انجام می‌داد. علاقه بسیار داشت اما کارها به مرحله اجرا در نمی‌آمد و رها کرد. الان هم این کار را انجام می‌دهند. محمد حسین هم در کارمعماری بسیار مسلط است و با کار خود مأنوس شده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید