حمله موشکی روسیه به دو شهر اوکراین/ کی‌یف پیشنهاد صلح با مسکو را رد کرد

کدخبر: ۶۲۳۹۱۴
اقتصادنیوز: روسیه دو شهر کی‌یف، پایتخت و خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین را مورد حملات موشکی خود قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: وقوع انفجارهایی دو شهر کی‌یف و خارکف را به لرزه انداخت.

این گزارش افزود: مقامات اوکراینی امروز/سه شنبه اعلام کردند که روسیه به کی‌یف و خارکف دومین شهر پر جمعیت این کشور حمله موشکی کرده است.

بنابراین گزارش، «ویتالی کلیچکو» شهردار خارکف در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام درباره این حمله نوشت: "انفجارهایی در شهر رخ داد که جزئیات آنها بعدا منتشر می‌شود، با این وجود همچنان پناهگاه‌ها را ترک نکنید!."

خبر مرتبط
رمزگشایی از افزایش نفوذ روسیه در سرزمین های اشغالی

اقتصادنیوز: روسیه تلاش دارد تا با توسل به اهرم های مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی زمینه را برای حذف اوکراین از سرزمین هایی که در اختیار دارد، هموار کند هرچند در این مسیر کیف به واسطه قوانین سرسختانه اش به مسکو فرصت بیشتری برای مانور می دهد.

«سرهی پوپکو» (Serhiy Popko)، رئیس اداره نظامی کی‌یف و همچنین رئیس اداره نظامی منطقه اطراف پایتخت اوکراین نیز در شبکه اجتماعی تلگرام خود اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی در مواجه با حملات موشکی روسیه درگیر شدند.

رویترز به جزئیات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکرد.

کی‌یف درخواست اسلواکی مبنی بر واگذاری بخشی از قلمرو خود به روسیه را رد کرد

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که دولت کی‌یف درخواست «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی که واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه را لازمه پایان بخشیدن به این جنگ دانسته بود، رد کرد.

بنابراین گزارش «وله نیکولنکو» (Oleh Nikolenko)، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی فیسبوک در پاسخ به این درخواست اسلواکی نوشت: "هیچ مصالحه‌ای در مورد تمامیت ارضی، نه برای اوکراین، نه برای اسلواکی و نه برای هیچ کشور دیگری وجود ندارد، صادقانه بگویم، اگر اوکراین امنیت نداشته باشد، برای اسلواکی و کل اروپا نیز امنیتی وجود نخواهد داشت."

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت: رابرت فیکو در آستانه ملاقات برنامه‌ریزی شده با مقامات اوکراینی در روزهای اخیر در مصاحبه با یک رسانه عمومی کشورش گفت که لازم است کی‌یف و مسکو برای خاتمه دادن به این جنگ به یک مصالحه دشوار دست بزنند، برای اوکراین بدین معنی است که برخی از آنچه روسیه (در این جنگ) بدست آورده، را بپذیرد.

بنابراین گزارش، نخست وزیر اسلواکی در این باره گفت: آنها (طرف اوکراینی) چه توقعی دارند که روسیه دونباس و لوهانسک را رها کند یا از کریمه خارج شوند؟ نه! این امر کاملا غیرواقع بینانه است، همگان این را می‌دانند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی افزود: قرار است نخست وزیر اسلواکی روز چهارشنبه (فردا) با «دنیز شمیهال» همتای اوکراینی خود در شهر مرزی «اوژهورود» (Uzhhorod) واقع در غرب اوکراین ملاقات کند.

رابرت فیکو در این مصاحبه به صراحت گفته بود: "به او خواهم گفت که من (اسلواکی) کاملا مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستم و طرح آنرا وتو خواهم کرد، چراکه این تنها بهانه ای است که به جنگ جهانی سوم منتهی خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید