فوری/ صدور هشدار نارنجی برای این استان

کدخبر: ۶۲۴۰۴۷
اقتصادنیوز: اداره‌کل هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
فوری/ صدور هشدار نارنجی برای این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در هشدار سطح نارنجی شماره ۴۱ امروز (۳ بهمن‌ماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان در توصیف سامانه پیرو هشدار زرد شماره ۵۸ امروز و با تاکید بر صحت آن، تقویت سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

خبر مرتبط
هشدار به این استان‌ها/ بارش شدید برف در راه است

اقتصادنیوز: مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه های برف گیر جدا اجتناب کنید.

زمان شروع فعالیت سامانه عصر روز جمعه ۶ بهمن‌ماه و زمان پایان آن اواخر وقت شنبه ۷ بهمن‌ماه خواهد بود.  

نوع مخاطره رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای، احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق و بارش برف در ارتفاعات و شهرهای مرتفع و همچنین کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی در راه‌های مواصلاتی عنوان شده است.

خبر مرتبط
بارش برف در این استان/ مدارس تعطیل شدند

اقتصادنیوز: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در پی برودت هوا، افت شدید دما و بارش برف، نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی مدارس در نوبت صبح امروز سه‌شنبه در مناطق اردبیل، نمین، نیر، هیر، سرعین و کوثر را به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» اعلام کرد.

منطقه اثر فعالیت این سامانه، همه مناطق استان خوزستان با تاکید بر مناطق مرتفع شمالی، شرقی و شمال شرقی است.

اثر مخاطره شامل لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال خواهد بود.

در این هشدار توصیه شده است که تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط و صاعقه به کار گرفته شود.

خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌راه‌ها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد نیز توصیه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید