هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی در افغانستان

کدخبر: ۶۲۴۰۵۴
اقتصادنیوز: دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده که افغانستان در آینده‌ی نزدیک خشک‌سالی شدیدی را تجربه خواهد کرد.
هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی در افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های سازمان ملل متحد در این گزارش با اشاره به اینکه تا به امروز در این کشور هوا فوق‌العاده خشک و گرم بوده است، افزود: خشکسالی به کشاورزی و زندگی مردم آسیب جدی وارد می کند.

همچنین این روزها در برخی ازشهرها ، مردم نماز طلب‌باران برگزار کرده‌اند.

خبر مرتبط
خشکسالی برفی در مناطق کوهستانی کشور/ گرم‌ترین پاییز تاریخ را پشت سر گذاشتیم

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت در ماههای آذر و دی برف چندانی نبارید بنابراین با خشکسالی برفی شدیدی در مناطق کوهستانی روبرو هستیم.

پیش از این نیز سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) گفته بود که ادامه خشکسالی مردم بویژه کشاورزان افغانستان را نگران کرده است.

خبر مرتبط
چهره هولناک خشکسالی نمایان شد/ کاهش چشمگیر ذخیر سدها

اقتصادنیوز: میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۲۳ دی‌ماه معادل پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل شش میلیارد و پنج میلیون مترمکعب بوده شش درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با ۲۱ درصد افزایش مواجه بوده است.



این سازمان تاکید کرده که سطح زیر کشت در این کشور کاهش یافته است.

فائو بیان کرد که ۷۰ درصد از کشاورزانی که بیش از دو هکتار کشت می‌کنند، کاهش سطح زیر کشت را گزارش کرده‌اند، درحالی‌که در میان کشاورزانِ کمتر از یک هکتار، ۶۳ درصد از کاهش سطح زیر کشت گفته‌اند.

بخش بزرگی از جمعیت افغانستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت و امرار معاش می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید