پیش بینی برف و باران در این استان ها

کدخبر: ۶۲۴۱۲۹
​ اقتصادنیوز :رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها و تداوم آن تا یکشنبه (۸ بهمن) خبر داد.
 پیش بینی برف و باران در این استان ها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (۴ بهمن) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کولاک برف و در شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
پارو کردن برف برای این بیماران ممنوع است!

انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که برف پارو کردن خطر حمله قلبی یا ایست قلبی ناگهانی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه(۵ بهمن) در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، شمال شرق، غرب ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

ضیاییان اضافه کرد: جمعه(۶ بهمن) با ورود سامانه بارشی دیگر از جنوب غرب کشور در نواحی غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی به‌تدریج نواحی شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط شنبه (۷ بهمن) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر و جنوب شرق کشور انتظار می‌رود. یکشنبه(۸ بهمن) نیز بارش در شمال شرق، سواحل دریای خزر و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور و طی روزهای جمعه و شنبه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در نیمه‌شمالی کشور دما به‌طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی افزود: امروز و از بعد از ظهر جمعه غرب خلیج فارس و از امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۵بهمن) نیمه‌ابری و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و در ‌روز جمعه (۶ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و اوایل شب افزایش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس و بوشهر با دمای۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای۱۰- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید