واکنش تشکیلات خودگردان به کمپین اسرائیل/یک درخواست مهم از کشورهای عربی

کدخبر: ۶۲۴۹۴۸
اقتصادنیوز: نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به کمپین اسرائیل علیه آنروا از کشورهای عربی خواست به این سازمان کمک کنند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
واکنش تشکیلات خودگردان به کمپین اسرائیل/یک درخواست مهم از کشورهای عربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «محمد آشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست خبری اقدام برخی از کشورها برای تعلیق کمک مالی به آنروا را تکان دهنده خواند و گفت: تعلیق کمک مالی به آنروا خطرناک است و باید از این تصمیم صرف نظر شود. توقف کمک‌ها در سخت‌ترین شرایط صورت می‌گیرد و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباه ورود کمک‌ها به غزه را مختل می‌کند.

خبر مرتبط
تعلیق کمک‌های مالی به آنروا از سوی آلمان

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آلمان بامداد یکشنبه اعلام کرد که با هماهنگی کشورهای کمک‌کننده به آنروا، هرگونه کمک مالی جدید به این سازمان را تا تکمیل تحقیقات، به‌طور موقت تعلیق می‌کند.

وی افزود تعلیق این کمک‌ها پس از حکم دادگاه لاهه تصمیمی انتقام جویانه بوده و با تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری مردم غزه همزمان است. 

آشتیه در ادامه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک کمپین بین‌المللی علیه آنروا به راه انداخته است و تصمیم برخی از کشورها برای تعلیق کمک مالی خود به این سازمان تکان‌دهنده بود. کشورهایی که کمک مالی خود به این سازمان را تعلیق کرده‌اند ۷۰ درصد از ظرفیت این سازمان بین‌المللی را تشکیل می‌دهند.

خبر مرتبط
روایت آنروا از 100 روز جنگ غزه؛ اندازه 100 سال بود!

اقتصادنیوز : کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی آنروا تأکید کرد ۱۰۰ روز جنگ در غزه برای ساکنان این منطقه مثل ۱۰۰ سال بود.

وی افزود: جنگ علیه آنروا تازگی ندارد و استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد و رژیم صهیونیستی باید بابت جنایت‌های خود مجازات شود.

وی با بیان اینکه آنروا طی دهه‌ها کمک‌های ضروری به آوارگان فلسطینی در سراسر منطقه ارائه کرده، از کشورهای عربی خواست به این سازمان کمک کنند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به کمک‌های انسانی که در طول جنگ غزه در اختیار مردم غزه قرار گرفته، اشاره کرد و گفت این کمک‌ها تنها برای ۸ درصد مردم این منطقه کفایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما ماهانه ۱۴۰ میلیون دلار برای نوار غزه کمک مالی می‌کنیم و تلاش بر این است که مستقیما به غزه ارسال شوند اما اسرائیل مانع از آن می‌شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: درخواست برای افزایش کمک انسانی به نوار غزه بدون درخواست آتش بس فوری ممکن نیست.

۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس، فنلاند و ایتالیا پس از اتهامات مقامات صهیونیست مبنی بر دست‌ داشتن کارمندان آنروا در عملیات مقاومت فلسطین در هفت اکتبر، از تعلیق کمک مالی خود به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی خبر داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید