پیش‌بینی مهم از رشد اقتصادی ایران/ صندوق بین‌المللی پول: آینده صعودی در انتظار است

کدخبر: ۶۲۵۳۵۷
اقتصادنیوز: صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تازه‌ترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهان، پیش‌بینی قبلی خود را از رشد اقتصادی ایران افزایش داد.
پیش‌بینی مهم از رشد اقتصادی ایران/ صندوق بین‌المللی پول: آینده صعودی در انتظار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، IMF در این گزارش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2023 را 5.4 درصد تخمین زده است که نشان دهنده افزایش 1.6 واحد درصدی رشد نسبت به سال قبل است. پیش‌بینی این نهاد از رشد اقتصادی کشور در سال­‌های آینده 2024 و 2025 نیز به ترتیب 3.7 درصد و 3.2 درصد بوده است، که گویای تجدیدنظر 1.2  واحد درصدی در چشم انداز رشد اقتصادی کشور نسبت به گزارش ماه اکتبر این نهاد است.

با این وجود، پیش بینی‌ها گویای کاهش روند رشد اقتصادی کشور در دو سال آینده هستند.

خبر مرتبط
رمزگشایی دولت رئیسی از هدف دشمن برای اقتصاد ایران

اقتصادنیوز: رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: هدف دشمن اقتصاد ایران بوده و قصد دارد شرایطی در این زمینه ایجاد کند که فشار اصلی آنها به مردم وارد شود.

این صندوق نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال جاری را نیز 3.1 درصد پیش بینی کرده است، به طوری که نسبت به سال قبل تغییر نخواهد کرد و نسبت به پیش‌بینی 2.9 درصدی قبلی افزایش یافته است، که علت آن تاب‌آوری بیش از انتظارات در ایالات متحده و برخی از بازارهای نوظهور و اقتصادهای درحال توسعه و همچنین حمایت­‌های مالی در چین ارزیابی شده است. رشد اقتصادی جهان در سال 2025 نیز 3.2 درصد پیش‌بینی شده است.

تورم نیز در بیشتر نقاط جهان در بحبوحه مشکلات عرضه و سیاست‌های پولی انقباضی سریع‌تر از حد انتظار کاهش می‌یابد، به طوری که انتظار می‌رود تورم جهانی در سال 2024 به 5.8 درصد و در سال 2025 به 4.4 درصد کاهش یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید