ابتلا به این بیماری شیرین با خوردن فست فود+روش درمان و پیشگیری

کدخبر: ۶۲۵۴۲۸
اقتصادنیوز : دیابت از زمان‌های خیلی دور، بیماری‌ای بوده که افراد زیادی به آن مبتلا می‌شدند، اما در زندگی امروز، با وجود پیشرفت علم تعداد مبتلایان روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود، زیرا سبک زندگی به‌گونه‌ای شده است که افراد را مستعد ابتلا به دیابت اکتسابی می‌کند.
ابتلا به این بیماری شیرین با خوردن فست فود+روش درمان و پیشگیری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ابتلا به بیماری دیابت از گذشته وجود داشته است و در طب سنتی به آن «ذیابطیس» (یک کلمه یونانی) می‌گفتند. در گذشته افراد مرفه و ثروتمند به دلیل پرخوری، بیش از دیگران به این بیماری مبتلا می‌شدند، اما در حال حاضر به دلیل تغییر در سبک زندگی، همه افراد می‌توانند در معرض ابتلا به دیابت قرار داشته باشند. دیابت در جهان رشد چشمگیری داشته است به طوری که حدود ۲۲۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و آمارها نشان می‌دهند که در ایران حدود ۷ میلیون نفر دیابت دارند. استفاده از غذاهای صنعتی به ویژه فست فود در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و مصرف این نوع غذاها می‌تواند شانس ابتلا به دیابت را افزایش بدهد. عدم تحرک و نداشتن ورزش در برنامه روزانه می‌تواند باعث چاقی شود و همین مسئله احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

متخصص طب سنتی با استفاده از راه‌های مختلف می‌تواند بیماری دیابت را کنترل و درمان کند. در طب سنتی ۸۰ نوع گیاه برای درمان دیابت ‌شناسایی شده است که می‌توان به شنبلیله، گزنه، خار میتیغال، مریم‌نخودی، هندوانه ابوجهل، دم‌کرده چوب میوه گیلاس و ... اشاره کرد. بیشتر درمان‌های طب سنتی در دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا مورد آزمایش و سنجش درستی قرار می‌گیرند و بیشتر درمان‌ها از دیدگاه طب جدید تأیید شده‌اند. البته معنای اینکه طب سنتی می‌تواند به درمان دیابت کمک کند، این نیست که اهمیت طب جدید نادیده گرفته شود؛ طب سنتی و طب جدید باید در کنار هم به درمان دیابت کمک کنند.

دیابت نوع ۲ که غیر ارثی است، قابل‌کنترل و درمان است و در افرادی که از طب سنتی برای درمان دیابت کمک گرفتند ۶۰ تا ۷۰ درصد نتیجه درمان رضایت‌بخش بوده، اما افرادی که به دیابت نوع یک (ارثی) مبتلا هستند، خیلی درمان قطعی در آنها دیده نشده و توصیه‌های درمانی بیشتر به کنترل بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن کمک کرده است.

بارزترین علائم ابتلا به دیابت، پُرنوشی و پُرادراری است. بی‌قراری، خستگی، کسل بودن و ایجاد عرق سرد روی پوست از دیگر علائم ابتلا به دیابت هستند، بااین‌حال برای تشخیص قطعی بیماری، باید آزمایش‌های بررسی قند خون را انجام داد. اگر میزان قند خون در حالت ناشتا بین ۷۵ تا ۱۰۰ باشد، فرد به دیابت مبتلا نیست و اگر قند بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ باشد، فرد استعداد ابتلا به دیابت را دارد و درنهایت اگر قند در حالت ناشتا از ۱۲۶ بگذرد، فرد به دیابت مبتلاست و باید برای درمان اقدام کند.

دیابت در طب سنتی نوع گرم و نوع سرد دارد، افرادی که دیابت آنها از نوع گرم باشد، حجامت برای آنها خوب است و به درمان کمک می‌کند ولی آن دسته از افرادی که دیابت‌شان از نوع سرد است، نباید حجامت کنند و باید از بادکش استفاده کنند که تشخیص این مسئله با متخصص ماهر طب سنتی است.

اصلاح تغذیه و گنجاندن سبوس در برنامه غذایی، کاهش استرس، تحرک و ورزش توصیه‌هایی هستند که افراد باید انجام بدهند. خوردن ۲۱ عدد مویز به‌صورت ناشتا، ۷ عدد زیتون در صبح، یک عدد انجیر خشک هنگام غروب آفتاب و خوردن مغز بادام تازه (از پوست چوبی درآورده شود و بدون بو دادن) می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کند. نوشیدن دم‌کرده بادرنجبویه (ملیسا) و خرفه هم توصیه می‌شود. افراد سالم باید ۲ گرم (یک قاشق مرباخوری) از بادرنجبویه را در یک لیوان آب‌جوش دم کنند و پس از صاف کردن بنوشند. حذف قندهای صنعتی و جایگزین کردن قند و شکر سرخ و قهوه‌ای از دیگر کارهایی هستند که از ابتلا به دیابت می‌توانند پیشگیری کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید