شهروندان این استان جنوبی منتظر دمای هوای منفی ۵ درجه باشند

کدخبر: ۶۲۵۹۳۳
اقتصادنیوز: مدیرکل هواشناسی فارس از ورود توده هوای سرد به این استان از روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: دمای هوا طی هفته آتی در شیراز به منفی درجه زیر صفر هم خواهد رسید.
شهروندان این استان جنوبی منتظر دمای هوای منفی ۵ درجه باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «مسعود حقیقت»  مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی استان فارس گفت: سامانه بارشی از ابتدای روز پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن وارد استان فارس شد و اواخر امروز، ۱۳ بهمن‌ماه از این استان خارج خواهد شد.

وی افزود: این سامانه بارش‌های خوبی در نقاط مختلف استان اعم از نورآباد، کازرون، کوه‌چنار، سپیدان، اقلید، فیروزآباد، زرین دشت، رستم، مهر، لامرد، قیر و کارزین، مرودشت، فراشبند، گراش، اوز، خنج، لارستان، سروستان، فسا، خرامه و شیراز داشته است.

خبر مرتبط
سردترین نقطه کشور مشخص شد / بوشهر رکورد گرما را گرفت

اقتصادنیوز: ورزقان آذربایجان شرقی در روز جمعه ۱۳ بهمن، با دمای ۱۸ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور شد.

حقیقت تصریح کرد: بیشترین میزان بارش طی این دو روز مربوط به پشتکوه اقلید به میزان ۳۴ میلی‌متر، واروی شهرستان مهر ۳۲ میلی‌متر، لامرد ۳۱ میلی‌متر، دارالمیزان ۳۰ میلی‌متر، زنگه ارژن ۳۰ میلی‌متر، نورآباد ممسنی بخش مهرنجان ۲۵ میلی‌متر بوده است اما این عدد در شیراز به یک میلی‌متر رسید.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه این سامانه در آزادراه شیراز ـ اصفهان و بخش‌هایی از سپیدان موجب بارش برف شد، گفت: این سامانه امروز هم در بخش‌هایی از استان بارش‌های پراکنده‌ای داشته است اما با وزش باد شدید به خصوص در شرق استان این سامانه امشب خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز در شیراز وزش باد شدید داشتیم، از ورود توده هوای سرد به این استان از روز شنبه، ۱۴ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‎شنبه هفته پیش‌رو دمای هوا در استان فارس کاهش خواهد یافت.

حقیقت ادامه داد: این کاهش دما به ویژه در نیمه شمالی و مرکز به زیر صفر خواهد رسید و حتی پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا در شیراز به منفی ۵ درجه زیر صفر هم برسد.

مدیرکل هواشناسی فارس در پایان سردترین نقطه استان را دشت نمدان و پاسارگاد و گرم‌ترین را شهرستان‌های لامرد، لارستان، اوز و خنج اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید