واکنش بلینکن به پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس/در حال بررسی هستیم

کدخبر: ۶۲۶۸۶۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا درباره ارائه پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس گفت: ما در حال بررسی پاسخ حماس هستیم.
واکنش بلینکن به پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس/در حال بررسی هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر درباره ارائه پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس از سوی حماس گفت: ما در حال بررسی پاسخ حماس هستیم. ما اسرائیل را در جریان این پاسخ گذاشتیم و در روز چهارشنبه جزئیات این پاسخ را با آن‌ها درمیان خواهیم گذاشت. کارهای زیادی باید انجام بگیرد. اما آمریکا همچنان باور دارد که توافقی می‌تواند حاصل شود.

خبر مرتبط
فوری/پاسخ حماس به طرح فرانسه برای آتش‌بس

اقتصادنیوز: حماس خبر داد که پاسخ خود به طرح پیشنهادی نشست پاریس درباره تبادل اسرا را به میانجیگران قطر و مصر تحویل داده است.

وی ادامه داد: آمریکا از تمامی آتش‌بس‌ها برای پیشبرد مسیر دیپلماتیک و برقراری صلحی پایدار استفاده می‌کند. ما از تمامی ابزارها برای رسیدن به آتش‌بسی طولانی‌تر جهت آزادی تمامی گروگان‌ها در غزه استفاده می‌کنیم.

بلینکن تصریح کرد: ما قویا مخالف تلاش گروه‌ها برای استفاده از جنگ غزه جهت دامن زدن به درگیری‌ها یا حمله به نیروهای‌مان‌ هستیم.

خبر مرتبط
فوری/ روایت قطر از پاسخ مثبت حماس به توافق آزادی اسرا

اقتصادنیوز: نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خبر داد که دوحه پاسخ مثبتی از حماس در مورد توافق آزادی اسرا دریافت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت کشتی‌رانی در دریای سرخ، حملات حوثی‌ها منافع همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بلینکن تاکید کرد که تعیین بازه زمانی برای تشکیل کشور فلسطین ضروری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین عنوان کرد که درباره مسیر پیشروی منطقه با محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگو داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید