جزییات تصویب کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان

کدخبر: ۶۲۷۵۸۰
اقتصادنیوز: سنای ایالات متحده به تصویب لایحه‌ای نزدیک شد که شامل کمک ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان است.
جزییات تصویب کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا روز گذشته (جمعه) با ۶۴ رای موافق در برابر ۱۹ رای مخالف، با پیشبرد تصویب لایحه کمک ۹۵.۳۴ میلیارد دلاری موافقت کرد. در این رای‌گیری، ۱۴ جمهوری‌خواه از این اقدام حمایت کردند.

قانونگذاران آمریکایی انتظار دارند گام بعدی رویه تصویب این لایحه را در جلسه‌ای کم‌سابقه در روز یکشنبه بردارند.

خبر مرتبط
حملات مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

اقتصادنیوز: خبرنگار المیادین امروز شنبه گزارش کرد منطقه «راس عیسی» در استان الحدیده یمن هدف سه حمله هوایی آمریکایی-انگلیسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بسیاری از جمهوری‌خواهان خواستار توافق با چاک شومر نماینده دموکرات و رهبر اکثریت سنا هستند تا در ازای اقدام سریع‌تر [در راستای تصویب کمک‌ها]، اصلاحاتی در این لایحه انجام شود.

اما سایر جمهوری‌خواهان آمریکا که مخالف کمک ۶۱ میلیارد دلاری این لایحه به اوکراین هستند، متعهد شده‌اند که با تحت فشار گذاشتن مجلس سنای آمریکا برای پایبند بودن به قوانین وقت‌گیر پارلمانی، بررسی آن را تا هر زمان ممکن، به تعویق بیاندازند.

این جمهوری‌خواهان اصرار داشتند که کمک به اوکراین با مفاد تامین امنیت مرزهای ایالات متحده و مکزیک همراه باشد.

جمهوریخواهان خواستار آن بودند که مساله امنیت مرزهای ایالات متحده و مکزیک بخشی از توافق کمک به اوکراین و رژیم اسرائیل باشد اما بعد از فشارها و سیل انتقادهای دونالد ترامپ که مرز ها را به مساله اصلی کارزارهای انتخاباتی تبدیل کرده است، از پیشبرد آن جلوگیری کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، اگر این لایحه در نهایت به تصویب سنا برسد، با آینده نامعلومی در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد، جایی که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده است که می‌تواند این کمک‌ها [برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان] را به لایحه‌های جداگانه تقسیم کند.

گفتنی است جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر هشدار داده بود، ‌جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، بسته‌ای که تنها در آن کمک به رژیم تل‌آویو تصویب شده باشد را «وتو خواهد کرد».

بایدن همچنین تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی بسته مستقل کمک به اسرائیل را «آخرین مانور سیاسی مضحک» جمهوری‌خواهان توصیف کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید