راهکار جذاب استفاده از میوه های مانده و له شده

کدخبر: ۶۲۷۷۲۷
اقتصادنیوز : میوه های له شده ،میوه های مانده و میوه های لک زده خانم های خانه دار را به این فکر انداخته که چاره ایی برای آن ها بیاندیشند. راهکارهای جالبی برای استفاده از این میوه ها وجود دارد.
راهکار جذاب استفاده از میوه های مانده و له شده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،بسیاری از مواقع پس از برگزاری یک مهمانی بزرگ یا تولد و یا حتی پس از شب یلدا ، سبد بزرگی از میوه برایمان باقی می ماند که اگر فکری برای نگهداری و استفاده از آنها نکنیم تا چند روز آینده خراب خواهند شد . 

میوه های باقی مانده را خشک کنید؛اگر میوه های زیادی برای شما از مهمانی باقی مانده ، بهتر است قبل از خراب شدنشان ، آنها را خشک کنید تا هم تنوعی در تغذیه ایجاد کنید و هم از اسراف جلوگیری نمایید.میوه ها را به صورت خلالی یا چیپسی برش می زنیم.

درون یک قابلمه یک لیوان آب و یک لیوان شکر می ریزیم و آن را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و غلیظ شود . پس از پانزده دقیقه که شربت غلیظ شد ، میوه های خلالی را داخل شربت می زنیم و تکان می دهیم تا شربت اضافی آن گرفته شود.

شربت باعث می شود میوه خشک ما زمان آماده شدن سیاه نشود.سپس درون سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کرده و میوه ها روی آن می چینیم.

فر را روشن نموده و روی کمترین درجه حرارت قرار می دهیم و سپس سینی را درون آن می گذاریم و یک تا سه ساعت صبر می کنیم تا میوه ها خشک شوند .

پس از خشک شدن میوه ها می توانید آنها را به مدت طولانی تر در یخچال یا محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

میوه ها را می توانید بدون فر و با دستگاه خشک کن میوه ، هواپز ، مایکروفر ، بخاری یا شوفاژ نیز خشک کنید.

با میوه های باقی مانده کمپوت درست کنید. همچنین می توانید از برخی از میوه های اضافه خود مربا درست کنید و به مرور زمان از مرباها استفاده نمایید . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید