حمله روسیه به کی‌یف با موشک هایپرسونیک برای اولین بار

کدخبر: ۶۲۸۲۲۷
اقتصادنیوز: یک هفته نامه آمریکایی خبر داد که روسیه برای اولین بار پایتخت اوکراین را با موشک هایپرسونیک «زیرکان» هدف قرار داده است.
حمله روسیه به کی‌یف با موشک هایپرسونیک برای اولین بار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روسیه برای اولین بار از موشک هایپرسونیک «زیرکان» در اوکراین استفاده کرده است.هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» روز سه شنبه به نقل از یک موسسه تحقیقاتی مستقر در اوکراین نوشت، ارتش روسیه در روزهای گذشته برای اولین بار در جنگ با اوکراین، کی‌یف را با موشک هایپرسونیک زیرکان مورد حمله قرار داد.

خبر مرتبط
جزییات سفر گروسی به روسیه

اقتصادنیوز: یک منبع مطلع روز سه‌شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت انتظار می‌رود «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر ماه جاری میلادی از روسیه بازدید کند.

تجزیه و تحلیل اولیه انجام شده توسط موسسه تحقیقات علمی کیف نشان داد که قطعات باقی مانده از حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین با موشک زیرکان مطابقت دارد. زیرکان یک موشک کروز هایپرسونیک با برد بین 500 تا 750 کیلومتر است. برداین موشک می‌تواند تا 1000 کیلومتر برسد و و 9 برابر سرعت صوت حرکت کند. این سلاح ابتدا برای پرتاب از دریا طراحی شده بود، اما بعداً نسخه زمینی آن ساخته شد.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا دست به کار شد/اموال روسیه به نفع اوکراین مصادره می شود

اقتصادنیوز : در شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین تقریبا دو ساله می‌شود، شورای اتحادیه اروپا اجازه استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به منظور انتقال وجوه به اوکراین را داده است.

مسکو در ژوئن 2022 اعلام کرد که آزمایش موشک زیرکان را به پایان رساند. به گزارش این هفته نامه، استفاده از موشک‌های زیرکان می‌تواند تهدید دیگری برای سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین باشد و توانایی های غرب را به چالش بکشد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، پیشتر موشک زیرکان را «بی‌رقیب» خوانده بود.ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیرا درباره هرگونه دستکم گرفتن توانمندی رزمی روسیه هشدار داد. استولتنبرگ گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ولادیمیر پوتین برنامه‌ها و اهدافش را در اوکراین تغییر داده، در اختیار نداریم.»وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت آمادگی رزمی ناتو، توضیح داد: «ائتلاف ما به سربازها، مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد. دست‌کم گرفتن روسیه خطرناک است»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید