پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با این 5 غذای معجزه‌گر

کدخبر: ۶۲۸۵۱۶
اقتصادنیوز: هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد در اثر سکته قلبی از دست می‌روند که این مساله اهمیت شناسایی و درمان به موقع این بیماری را نشان می‌دهد.
پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با این 5 غذای معجزه‌گر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بر اساس گزارش «مرکز آمار بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی انجمن قلب آمریکا» فقط در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹ میلیون انسان بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی در سراسر دنیا ، جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۱۸.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است.

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد در اثر سکته قلبی از دست می‌روند که این مساله اهمیت شناسایی و درمان به موقع این بیماری را نشان می‌دهد. سابقه خانوادگی می‌تواند آسیب پذیری فرد در برابر سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش دهد، اما تغییرات اساسی در سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند به طور قابل توجهی این خطر را کاهش دهد. یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند نقشی اساسی در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با قلب داشته باشد. در این مطلب به ۵ ماده غذایی اشاره کرده‌‍ایم که می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و انواع سکته موثر باشند.


سبزیجات برگدار

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، شنبلیله و کلم پیچ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. این سبزیجات سرشار از فولات، سیستم عصبی و سلامت قلب را تقویت می کنند و خطر سکته را کاهش می‌دهند. وجود ویتامین B بیشتر عاملی مهم در پیشگیری از سکته است. محتوای پتاسیم نیز به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. این آخری یک عامل مهم در پشیگیری از انواع سکته‌ها است.

غلات کامل

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

غلات کامل مانند جو دوسر، بلغور جو دوسر، ذرت بو داده، چاودار و برنج قهوه‌ای ترکیبی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی را ارائه می‌دهند که به سلامت قلب کمک می کنند. این فیبر به کنترل سطح کلسترول، جلوگیری از گرسنگی بیش از حد و کاهش خطر چاقی و فشار خون بالا (شرایطی که با افزایش خطر سکته‌های قلبی و مغزی مرتبط است) کمک می‌کند.


مغزها و دانه‌ها

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

مغزها و دانه‌ها، از جمله بادام، دانه کتان، گردو و دانه چیا، غنی از مواد مغذی و برای سلامت قلب مفید هستند. این غذاها و تنقلات دوست داشتنی و سالم همچنین سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب، بهبود گردش خون و کاهش خطر سکته کمک می‌کنند.

توت‌ها

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

میوه‌هایی مانند زغال اخته، توت فرنگی و تمشک مملو از فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها هستند. این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، با استرس اکسیداتیو و التهاب مبارزه می‌کنند، سلامت کلی قلب و مغز را ارتقا داده و خطر سکته را کاهش می دهند.


مصرف ماهی

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این اسیدها دارای خواص ضد التهابی هستند که خطر لخته شدن خون را کاهش داده سطح کلسترول را تنظیم می‌کنند و سلامت قلب را بهبود می‌بخشند. مصرف منظم ماهی های چرب با کاهش خطر سکته مرتبط است.


خط پایان

۵ غذا برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

پیشگیری از انواع سکته‌ها مستلزم اصلاح سبک زندگی است. ادغام یوگا و ورزش، پرهیز از غذاهای ناسالم و سیگار نکشیدن، و رسیدگی به علائمی مانند درد قفسه سینه، سنگینی، یا مشکلات تنفسی گام‌های مهمی در کاهش خطر سکته هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید