واکنش تند کمیسیون اروپا به مرگ ناوالنی در زندان

کدخبر: ۶۲۸۸۵۹
اقتصادنیوز: اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و معاونش جوسپ بورل گفتند: ما از هیچ تلاشی برای پاسخگو کردن رهبری سیاسی روسیه دریغ نمی‌کنیم.
واکنش تند کمیسیون اروپا به مرگ ناوالنی در زندان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، فون در لاین و بورل جمعه در بیانیه مشترکی گفتند: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رژیمش که از هیچ چیزی به اندازه نارضایتی مردمشان نمی‌ترسند، ناوالنی را بتدریج به قتل رساندند.

آنها با تاکید بر «آزادی فوری همه زندانیان سیاسی» در روسیه اعلام کردند: ما از هیچ تلاشی برای پاسخگو کردن رهبری سیاسی روسیه دریغ نمی‌کنیم.

خبر مرتبط
واکنش دیوید کامرون به مرگ ناوالنی در زندان

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باید مسئول مرگ الکسی ناوالنی، منتقد روسی دانسته شود.

خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از منابع قضایی این کشور اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بنا بر این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

ناوالنی منتقد سرشناس حکومت روسیه که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش مدعی بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید