خواص شفابخش چغندر برای بدن

کدخبر: ۶۲۸۸۷۷
اقتصادنیوز : میزان قند موجود در چغندر در مقایسه با سایر سبزیجات بالاتر است، اما به دلیل این که اندیس و بار گلیسمی آن بالا نیست، پس از خوردن، قند آن به آرامی وارد جریان خون فرد شده و باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود؛ البته به شرط آن که هنگام پخت از افزودن شکر به چغندر خودداری شود.
خواص شفابخش چغندر برای بدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات، الان که فصل چغندر قرمز است خوب است با این گیاه خوراکی شفابخش ارتباط بیشتری داشته باشید. چغندر قرمزویتامین و مواد معدنی زیادی دارد. کلسترول آن ناچیز و کالری آن کم است. برخی از خواص چغندر قرمز را بشناسید.

استحکام استخوان و دندان: این گیاه سرشار از کلسیم است و کلسیم برای استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مفید است.

جلوگیری از پوکی استخوان: نیتریک اسیدی که در این گیاه وجود دارد از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

مراقبت از پوست: به خاطر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن پوست را نرم و سفید می‌کند. کمک به هضم غذا: چون فیبر این گیاه زیاد است باعث هضم غذا می‌شود.

کنترل کلسترول: مصرف منظم چغندر قرمز باعث کنترل کلسترول بد می‌شود.

مراقبت از کبد: چون چغندر سرشار از کلسیم، ویتامین‌های گروه B، آهن، بتائین و آنتی اکسیدان می‌باشد، برای کبد چرب مفید است.

عملکرد خوب قلب: این گیاه، کلسترول بد را از بین می‌برد و همین باعث سلامت قلب می‌شود.

علی رغم بالاتر بودن میزان قند موجود در چغندر نسبت به سایر سبزیجات، این ماده غذایی باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

میزان قند موجود در چغندر در مقایسه با سایر سبزیجات بالاتر است اما به دلیل این که اندیس و بار گلیسمی آن بالا نیست، پس از خوردن، قند آن به آرامی وارد جریان خون فرد شده و باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود؛ البته به شرط آن که هنگام پخت از افزودن شکر به چغندر خودداری شود.

 چغندر دارای محتوای بالای آنتی‌اکسیدان است که با توجه به این محتوای بالای آنتی اکسیدانی به بهبود بسیاری از عوارض ناشی از دیابت نظیرآسیب‌های بینایی، عصبی و قلبی عروقی در اقراد مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

البته به دلیل بالا بودن میزان اگزالات و پتاسیم در چغندر  بیماران دیابتی که مبتلا به سنگ‌ کلیه و نارسایی‌های کلیوی هستند باید در مصرف چغندر احتیاط کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید