اثرات شگفت‌انگیز نوشیدن چای آبی بر روی بدن

کدخبر: ۶۲۹۲۷۴
اقتصادنیوز: چای آبی که از گل نخود به دست می‌آید، فواید سلامتی متعددی مانند تقویت حافظه و کنترل دیابت دارد.
اثرات شگفت‌انگیز نوشیدن چای آبی بر روی بدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مجله سلامت، چای آبی به عنوان چای نخود آبی یا نخود پروانه‌ای نیز شناخته می‌شود. از سلامت قلب گرفته تا سلامت مغز و متابولیسم، چای آبی به ارتقای سلامت کلی کمک می‌کند.

خبر مرتبط
لیست نوشیدنی هایی که کیفیت خوابتان رابیشترمی کند

اقتصادنیوز : طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، یک سوم بزرگسالان کمتر هفت ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند. عوارض جانبی کم‌خوابی چیزی فراتر از خواب‌آلودگی و کاهش انرژی در طول روز است، هرچند این موارد نیز به خودی خود کافی هستند تا ما را به یک استراحت باکیفیت شبانه وا دارند.

سرشار از آنتی اکسیدان: طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ماده خام چای آبی حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان است که ترکیباتی هستند که به حذف رادیکال‌های آزاد از بدن کمک می‌کنند و ظاهر برخی از بیماری‌ها را محدود می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در این چای آبی همچنین از پراکسیداسیون لیپیدی محافظت می‌کند که غشای سلولی را از بین می‌برد و پیری را تسریع می‌کند.

خبر مرتبط
خوردنی های خوشمزه ای که سلامت دندان هایتان را تضمین می کند

اقتصادنیوز : برخی خوراکی های طبیعی احتمال عفونت‌ های دندانی و دهانی را کاهش و تنفس تازه‌ و خوشبوتری را به فرد هدیه می دهند. مطالعات دیگر نشان می دهند که مصرف چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان های دهان را نیز کاهش دهد.

سلامت قلب را ارتقا می‌دهد: همچنین ثابت شده است که چای آبی ممکن است سلامت قلب را تقویت کند، زیرا به کاهش عوامل خطر مانند فشار خون و سطح کلسترول کمک می‌کند. مطالعات نشان داده اند که عصاره گل نخود ممکن است فشار خون را از طریق خواصی که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، کاهش دهد؛ که به انبساط عروق خونی برای تقویت جریان خون کمک می‌کند.

خواص ضد دیابت: چای آبی همچنین به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در عصاره چای آبی ممکن است آنزیم‌های هضم کننده کربوهیدرات را مهار کنند.

این مطالعه بیان کرد که آنزیم‌هایی مانند آلفا گلوکوزیداز روده، آلفا آمیلاز پانکراس و ساکاراز روده در چای آبی وجود دارند.

بهبود سلامت مغز: بر اساس مطالعات، چای آبی ممکن است حافظه را بهبود بخشد و از زوال شناختی جلوگیری کند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که همراه با حافظه به بهبود از دست دادن حافظه در بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

خواص ضد قارچی و ضد میکروبی: چای آبی دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است که از چندین نوع عفونت جلوگیری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید