برزیل سفیر خود را از فلسطین اشغالی فراخواند

کدخبر: ۶۲۹۶۷۹
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور برزیل، سفیر خود را از اسرائیل فراخواند.
برزیل سفیر خود را از فلسطین اشغالی فراخواند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، برزیل، سفیر خود از اسرائیل را فراخواند و اسرائیل نیز اعلام کرد که رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا به این علت که جنگ غزه را با هولوکاست مقایسه کرده است در اسرائیل مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

این اقدامات برزیل که شامل احضار سفیر اسرائیل برای گفتگو می‌شد، روز دوشنبه پس از آن که مقامات اسرائیلی به سفیر برزیل در آن کشور به دنبال اظهارات لولا توبیخ رسمی دادند، توسط وزارت خارجه برزیل تأیید شد.

خبر مرتبط
رئیس جمهور برزیل خیال پوتین را راحت کرد!

اقتصادنیوز: رئیس جمهور برزیل از سران روسیه و چین برای حضور در نشست آتی گروه۲۰ به میزبانی ریودوژانیرو دعوت کرد.

رئیس جمهور برزیل گفت: آنچه در نوار غزه به مردم فلسطین می‌گذرد در دیگر لحظات تاریخی مشابهی ندارد.

لولا در جریان نشست آخر هفته اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با اشاره به جنایات جنگی نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم گفت: در واقع، زمانی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت، چنین اتفاقی افتاد.

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد که لولا تا زمانی که نظر خود را پس نگیرد، در اسرائیل مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

طبق بیانیه دفتر کاتز او خطاب به سفیر برزیل گفت: ما فراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم. این یک حمله یهودی ستیزانه جدی است. به نام من و به نام شهروندان اسرائیل - به رئیس جمهور لولا بگویید که او در اسرائیل عنصر نامطلوب است تا زمانی که حرف هایش را پس بگیرد. 

وزارت امور خارجه برزیل اعلام کرد که دانیل زونشاین سفیر اسرائیل در برزیل را برای دیدار در ریودوژانیرو، جایی که دیپلمات ارشد برزیل در نشست گروه ۲۰ شرکت می‌کند، احضار خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید