جدال مسکو و پاریس بالا گرفت/ روسیه هواپیماهای فرانسوی را تهدید کرد!

کدخبر: ۶۳۰۱۷۵
اقتصادنیوز: پاریس مدعی شده که روسیه هواپیماهای فرانسوی که بر فراز دریای سیاه پرواز می‌کنند را مستقیما تهدید کرده است.
جدال مسکو و پاریس بالا گرفت/ روسیه هواپیماهای فرانسوی را تهدید کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه گفت که روسیه اخیراً هواپیماهای فرانسوی بر فراز دریای سیاه را مستقیماً تهدید کرده است.

به نوشته پولتیکو، او به رادیو آرتی‌ال فرانسه گفت: «یک ماه پیش، یک سیستم کنترل ترافیک هوایی روسیه تهدید کرد که هواپیماهای فرانسوی را بر فراز دریای سیاه ساقط می‌کند. در صورتی ما در منطقه آزاد بین‌المللی که در آن گشت‌زنی می‌کنیم، قرار داشتیم».

اظهارات لکورنو در حالی بیان می‌شود که در بحبوحه بدبینی فزاینده نسبت به نتیجه درگیری جنگ اوکراین، این درگیری وارد سومین سال خود می‌شود.

با این حال، دولت‌های اروپایی تأکید دارند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هنوز دست بالا را ندارد. لکورنو گفت که علت موضع تهاجمی فزاینده مسکو «با این واقعیت روشن می‌شود که روسیه در میدان نبرد دچار مشکل شده است».

او افزود: «این اتفاق درست مانند چیزی است که در جنگ سرد رخ داد؛ حالا ما شاهد بازگشت موضع تهاجمی روسیه هستیم». او خاطرنشان کرد که مسکو «در حال آزمایش آستانه تنش‌هاست».

لکورنو همچنین اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسی نیز اخیرا در لبه آب‌های سرزمینی شمال فرانسه لنگر انداخت تا فرانسه را «ارعاب» کند.

قرار است این وزیر فرانسوی در اواخر روز پنجشنبه به ارمنستان سفر کند که اولین سفر وزیر نیروهای مسلح فرانسه به این کشور بوده و نشانه‌ای از تعمیق روابط دفاعی فرانسه با ارمنستان به شمار می‌رود.

ارمنستان در حال دورشدن از روابط تاریخی خود با مسکو بوده و پاریس نیز به دنبال افزایش نفوذ خود بر متحدان سابق روسیه، از جمله مولداوی و کشورهای آسیای مرکزی است.

نمایندگان شرکت‌های دفاعی فرانسوی از جمله MBDA، Nexter، Safran، Thales و Arquus در این سفر کلورنو را همراهی خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید