شناسایی راحت‌ترین کار و سخت‌ترین کار در ارتش ایران

کدخبر: ۶۳۰۲۵۰
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ایمنی یکی از مهمترین مسائلی است که همواره مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) قرار دارد.
شناسایی راحت‌ترین کار و سخت‌ترین کار در ارتش ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در همایش رشد، تعالی و توانمندسازی فرماندهان و روسای بازرسی و ایمنی مناطق پدافند هوایی گفت: ایمنی یکی از مهمترین مسائلی است که همواره مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) قرار دارد و بر همین اساس است که ایشان ایمنی را در کنار بازرسی قرار دادند تا از این طریق فرماندهان، خودشان این موضوع را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه با ارتقای کیفیت آموزش‌ها می‌توان موجب کاهش حوادث شد، افزود: در هر مأموریتی باید فرهنگ ایمنی را در دستور کار قرار داد، زیرا عمل به فرهنگ ایمنی نه تنها موجب کاهش حوادث می‌شود بلکه ارتقای عملکرد سازمان را همراه خود خواهد داشت.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد برنامه‌ریزی برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را از اقدامات مهم برای کاهش خطرات در محیط کار و افزایش ایمنی دانست و اضافه کرد: ما باید با اجرای برنامه‌های تقویتی و آموزشی و اجرای عملی برنامه‌ها برای کارکنان سطح آموزش و مهارت آنها را ارتقا دهیم.

خبر مرتبط
معمای شکل گیری ارتش های داوطلبانه در چین/ آیا شی به عصر مائو بازمی گردد؟

اقتصادنیوز: شرکت های چینی دست به کاری زدند که از دهه 1970 به ندرت دیده شده: ایجاد ارتش های داوطلبانه. بر اساس تحلیل اختصاصی سی ان ان از گزارش های رسانه های دولتی، حداقل 16 شرکت بزرگ چینی، از جمله یک غول لبنیات خصوصی، در سال گذشته نیروهای جنگی ایجاد کرده اند.این واحدها که به عنوان ادارات نیروهای مسلح مردمی شناخته می شوند، متشکل از غیرنظامیانی هستند که مشاغل عادی دارند. آنها به عنوان یک نیروی ذخیره و کمکی برای ارتش چین، بزرگترین ارتش جهان، عمل می کنند و برای ماموریت های مختلف از پاسخ به بلایای طبیعی و کمک به حفظ "نظم اجتماعی" تا ارائه پشتیبانی در زمان جنگ در دسترس هستند.این نیروها که در حال حاضر در خارج از چین فعالیت ندارند، بیشتر با گارد ملی آمریکا قابل قیاس هستند تا جنبش شبه‌نظامی ، که به سازمان‌های شبه‌نظامی خصوصی اشاره می‌کند.

وی گفت: نظارت و کنترل قبل از انجام کار، در حین انجام کار و بعد از اجرای کار لازم و ضروری است و باید محیط کار مناسب برای کارکنان ایجاد شود و اگر ما به شرایط محیط کار دقت کافی نداشته باشیم باز هم احتمال وقوع حوادث بالا می‌رود.
فرمانده نیروی پدافند هوایی، کنترل و نظارت را مهم‌ترین اصل افزایش ایمنی در محیط کار دانست و خاطرنشان کرد: در نیروهای مسلح راحت‌ترین کار صدور دستور و سخت‌ترین و دشوارترین کار نظارت بر اجرای صحیح این دستورات و فرامین است و اگر بتوانیم به صورت درست نظارت را انجام دهیم قطعاً سطح اشتباهات در اجرای کار کاهش خواهد یافت.

خبر مرتبط
ناکامی ارتش اسرائیل در حمله به این منطقه غزه/ صدای چند انفجار شنیده شد

اقتصادنیوز: یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از شهر غزه به المیادین گفت: برای سومین روز متوالی نظامیان رژیم صهیونیستی از پیشروی در عمق منطقه الزیتون ناکام مانده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید