نخست‌وزیر اسلواکی به اتحادیه اروپا تاخت/غرب نمی‌تواند اقرار کند که...

کدخبر: ۶۳۰۶۲۲
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اسلواکی اظهار داشت که غرب نمی‌تواند اقرار کند راهبرد جنگی در اوکراین برای در هم شکستن روسیه کارآمد نبوده است.
نخست‌وزیر اسلواکی به اتحادیه اروپا تاخت/غرب نمی‌تواند اقرار کند که...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رابرت فیتسو، نخست‌وزیر اسلواکی گفت که غرب نمی‌تواند اقرار کند راهبرد جنگی در اوکراین برای در هم شکستن روسیه کارآمد نبوده است.

خبر مرتبط
اوکراین یک یار از دست داد/ چرا اسلواکی کمک نظامی به اوکراین را متوقف کرد؟

اقتصاد نیوز: دولت جدید اسلواکی روز چهارشنبه طرح ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین را در جلسه هیات دولت رد کرد.

کانال خبری دی‌دی ژئوپالتیکس به نقل از فیتسو نوشت: اوکراینی‌ها ظرف مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری، دست یافتن به توافق صلح با روس‌ها را با وجود آن که نزدیک بودند، غیرممکن ساختند. غرب گمان می‌کرد که حمایت کلان از اوکراین، هم از نظر مالی و هم از نطر نظامی، به همراه تحریم‌ها علیه روسیه و ارائه دادن یک تصویر شیطانی ساختگی از پوتین، روسیه را به زانو درخواهد آورد.

فیتسو افزود: روسیه نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی به زانو درنیامده است. در سال ۲۰۲۳، بیشتر از اوکراین در جنگ تصرفات انجام داد و تولیدات نظامی خود را با شرایط جدید سازگار کرد. این جنگ به واسطه شورش‌ نئونازی‌های اوکراینی در ۲۰۱۴ آغاز شد.

خبر مرتبط
ورود جنگنده های اسلواکی به اوکراین

همه ۱۳ فروند جنگنده «میگ-۲۹» وعده داده شده اسلواکی به اوکراین، به کی‌یف تحویل داده است.

نخست وزیر اسلواکی اشاره کرد، «استدلال روسیه آن است که ناتو نباید به سمت شرق گسترش پیدا کند. اکنون، ناتو آن‌قدر پیش‌روی کرده است که اوکراین باید به عضویت آن دربیاید.»

او همچنین گفت: من، شخصا، فکر می‌کنم این مبنای آغاز جنگ جهانی سوم است. مایه تعجب است که هیچ برنامه صلحی وجود ندارد و اتحادیه اروپا از تمام نفوذ و توان خود برای برقراری آتش‌بسی فوری استفاده نمی‌کند و تنها برنامه حمایت از کشتار دوجانبه اسلاوها است.

روسیه جنگ علیه اوکراین را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد. هیات‌های روس و اوکراینی از آن موقع، چندین دور مذاکرات صلح برگزار کرده‌اند اما این مذاکرات، در نهایت، به بن‌بست رسید. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اکتبر ۲۰۲۲ سندی قانونی را امضا کرد که به موجب آن، مذاکره اوکراین با روسیه تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری این کشور باشد، ممنوع خواهد بود.

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌ها در تصرفات ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید