خروج اسرائیل از بیمارستان ناصر/آمار شهدا و بازداشت‌شدگان

کدخبر: ۶۳۰۶۶۱
اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی پس از چندین هفته از یورش به بیمارستان ناصر و محاصره آن که با قطع برق و اکسیژن، موجب شهادت هشت نفر از بیماران شد، امروز از پایان این عملیات و بازداشت حدود ۲۰۰ فلسطینی خبر داد.
خروج اسرائیل از بیمارستان ناصر/آمار شهدا و بازداشت‌شدگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که پس از خروج خودروهای زرهی اشغالگران صهیونیست از داخل بیمارستان، پیکرهای پنج شهید از محوطه آن بیرون آورده شد.

با آغاز عملیات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان ناصر واقع در شهر خان‌یونس که دومین بیمارستان بزرگ نوار غزه محسوب می‌شود، این بیمارستان به دلیل قطع آب و برق و اکسیژن و نیز به دلیل انباشت زباله‌های بیمارستانی در بخش‌های مختلف دیگر قادر به ارائه خدمات درمانی به بیماران نبود.

خبر مرتبط
جنایت تازه اسرائیل در خان‌یونس/ مخالفت با ورود غذا و آب به بیمارستان ناصر

اقتصادنیوز: بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، نظامیان اشغالگر مانع ورود تجهیزات پزشکی و غذایی به بیمارستان ناصر شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه پیش از این درباره عواقب استمرار عملیات علیه این بیمارستان هشدار داده و بر لزوم آزاد سازی کادر بیمارستان و بیماران آن تاکید کرد.

به گفته برخی منابع فلسطینی، در نتیجه قطع برق و از کار افتادن دستگاه‌های تنفس مصنوعی در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی هشت بیمار به شهادت رسیدند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از زمان آغاز حملات وحشیانه‌اش علیه نوار غزه عامدانه کادر پزشکی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را هدف قرار می‌دهد که در نتیجه آن ده‌ها بیمارستان و مراکز درمانی به طور کامل و یا بخش‌هایی از آن تعطیل شده‌اند.

بیش از ۱۴۰ روز از حملات وحشیانه این رژیم به ساکنان نوار غزه می‌گذرد و این رژیم در حملات خود ساختمان‌های مسکونی، کادر پزشکی و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

در نتیجه این حملات فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه ایجاد و بیش از ۱.۸ میلیون فلسطینی آواره شده و نزدیک به ۳۰ هزار تن به شهادت رسیده و حدود ۷۰ هزار تن دیگر که بیشترشان زن و کودک هستند، زخمی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید