حماس دعوت روسیه را پذیرفت

کدخبر: ۶۳۰۸۰۸
اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاس حماس از دیدار رسمی با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی خبر داد که در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.
حماس دعوت روسیه را پذیرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد ارتباط و تماس رسمی با تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص طرح روز پساجنگ وجود ندارد.

خبر مرتبط
حماس عامل شکست توافق نهایی پاریس را افشا کرد

منابع خبری اعلام کردند که منابع خاص در مقاومت فلسطین تاکید کردند که اسرائیل مانع دستیابی به توافق نهایی در دومین نشست پاریس شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی خاطرنشان کرد: آنچه شایعه شده این است که آخرین پایگاه حماس در شهر رفح در جنوب نوار غزه است و این یک باور غلط است و مقاومت در کل نوار غزه وجود دارد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس افزود که جنبش متبوعش در حال انجام یک نبرد شدید مذاکراتی و سیاسی است که اهمیت آن کمتر از نبرد در میدان نیست. وی تاکید کرد: ما به روند مذاکرات ادامه می‌دهیم و هدف ما تحقق منافع ملت فلسطین است.

خبر مرتبط
حماس عامل شکست توافق نهایی پاریس را افشا کرد

منابع خبری اعلام کردند که منابع خاص در مقاومت فلسطین تاکید کردند که اسرائیل مانع دستیابی به توافق نهایی در دومین نشست پاریس شده است.

نزال همچنین تصریح کرد اکنون اولویت توقف جنگ و امدادرسانی به ملت فلسطین در نوار غزه به‌ویژه در شمال این منطقه تحت محاصره است.

وی گفت هیچ وعده و وعیدی برای توقف جنگ علیه غزه تا بدین لحظه وجود ندارد. این مقام افزود اشغالگران یک آتش‌بس موقت برای تبادل اسرا را مطرح می‌کنند و پس از آن به عملیات نظامی خود در رفح ادامه می‌دهند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که تاکنون موجب شهادت ده‌ها هزار غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند و بروز یک فاجعه‌ انسانی بی‌سابقه در این منطقه و ویرانی گسترده زیرساخت‌های آن شده است.

پیشتر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با رهبران جنبش‌های فتح و حماس به بررسی امکان برگزاری نشستی فلسطینی در مسکو پرداخت.

طی این تماس‌ها مسائل مربوط به مقدمات برگزاری نشست فلسطینی که قرار است در اواخر ماه فوریه و اوایل ماه مارس در مسکو در موسسه مطالعات شرقی وابسته به آکادمی علوم این کشور برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید