پیشتازی این زن در نظرسنجی‌‌های انتخابات آمریکا/بایدن چه زمانی انصراف می‌دهد؟

کدخبر: ۶۳۱۰۵۱
اقتصادنیوز:گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که شاید بایدن پیش از انتخابات نوامبر کنار برود و در نظرسنجی‌ها میشل اوبامای 60 ساله جلوتر است.
پیشتازی این زن در نظرسنجی‌‌های انتخابات آمریکا/بایدن چه زمانی انصراف می‌دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، 2 کاندیدای دیگر دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کامالا هریس، معاون بایدن و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق این کشور هستند اما میشل اوباما، همسر باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در نظرسنجی‌ها جلوتر است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، پرسش‌های فزاینده‌ای درباره سن و سلامت جسمی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری موجب شده تا نام میشل اوباما به‌عنوان یک گزینه‌ بالقوه‌ که ممکن است در آخرین لحظات وارد گود رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ وارد شود، به زبان‌ها بیاید.

میشل ۶۰ ساله بارها گفته تمایلی برای کاندیدا شدن در انتخابات ندارد و اذعان داشته از بابت نتایج انتخابات ۲۰۲۴ نگران است.

خبر مرتبط
هویت، شخصیت و معمای انتخابات آمریکا

آمریکا وارد مرحله پیچیده و هیجان‌انگیز انتخابات ریاست‌جمهوری شده است؛ هرچند که حدود ۱۰ماه تا انتخابات فاصله است، اما روشنی‌ها و ابهام‌ها روز به روز چشم‌انداز سیاسی آمریکا در این سال انتخاباتی را رنگارنگ‌تر می‌کند و جالب ورود صریح و آشکار کنشگران بیرونی در عرصه انتخابات آمریکا از دو ناحیه دوست و دشمن است.

اما بانوی اول سابق آمریکا به نظریه‌های اخیر درباره اینکه نامش به عنوان کاندیدای دموکرات‌ها در صورت کناره‌گیری بایدن از گردونه رقابت مطرح شده، واکنشی نشان نداده است.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که شاید بایدن پیش از انتخابات نوامبر کنار برود.

در حالی که تقریبا نیمی از رای‌دهندگان بر این باورند که یکی از کاندیداهای دیگر دموکرات‌ها جای بایدن را می‌گیرد، بیشتر جمهوری‌خواهان با ۶۶ درصد معتقدند که حداقل تا حدودی احتمال دارد که دموکرات‌ها کاندیدای دیگری را جایگزین بایدن کنند. تنها ۳۳ درصد از دموکرات‌ها و ۴۳ درصد از رای‌دهندگان مستقل همین را گفتند.

یکی از هر پنج دموکرات یا ۲۰ درصد از آنها در نظرسنجی موسسه راسموسن اعلام کردند میشل اوباما گزینه مورد نظرشان برای جایگزینی بایدن است. در همین نظرسنجی مشخص شد که ۱۵ درصد کامالا هریس را در نظر دارند. همچنین این میزان برای هیلاری کلینتون ۱۲ درصد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید