عباسی: راه آهن رشت - بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است

کدخبر: ۶۳۱۱۶۸
اقتصادنیوز: استاندار گیلان اظهار داشت: هم اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد در حال انجام است و پس از آن مراحل ریل گذاری آغاز می شود.
عباسی: راه آهن رشت - بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی امروز، ۸ اسفندماه در حاشیه بازدید از وضعیت و روند اجرای خط آهن رشت - بندرکاسپین، اظهار کرد: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران در حال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

خبر مرتبط
خبر خوش برای مردم سراسر کردستان / راه آهن همدان- سنندج بالاخره افتتاح شد

اقتصادنیوز: پس از سال‌ها انتظار، ابر پروژه ملی راه آهن همدان- سنندج با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راه ها ادامه داد.

استاندار گیلان تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین تامین و تخصیص یافته است.

خبر مرتبط
دستور پوتین درباره راه آهن رشت

رئیس دومای روسیه گفت: یک مسیر ۱۶۴ کیلومتری میان رشت-آستارا داریم که وزارت راه روسیه به دستور رئیس جمهور پوتین انجام آن را دنبال می‌کند و تاکید ما این است که نباید روند آن را طولانی کرد.

عباسی با بیان اینکه راه‌آهن رشت - بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است، بیان کرد: اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و با وجود بارش رحمت الهی برف و هوای بارانی چند روز اخیر، کارها با قدرت و قوت در حال انجام است.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت - آستارا هم در دست پیگیری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید