اصول مقاومت فلسطین در مذاکره/پیام رهبر حماس چه بود؟

کدخبر: ۶۳۱۶۳۲
اقتصادنیوز: منابع برجسته در مقاومت فلسطین تاکید کردند اصول مقاومت در مذاکرات شامل مذاکره بر سر اسرا و تا تحقق آتش‌بس خواهد بود.
اصول مقاومت فلسطین در مذاکره/پیام رهبر حماس چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع رهبری در مقاومت فلسطین به المیادین گفتند که اصول مقاومت در مذاکرات شامل امداد رسانی به مردم فلسطین در نوار غزه از جمله تامین سرپناه و بازسازی در مرحله اول است.

به گفته این منابع، اصول مرحله اول همچنین شامل بازسازی همراه با آماده سازی فوری بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و تأسیسات عمومی، خروج نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به غزه و مناطق شمالی بدون محدودیت و شرط و شروط است.

در مورد مرحله دوم، اصول اولیه شامل مذاکره بر سر اسیران تا دستیابی به آتش‌بس همه‌جانبه و فراگیر می‌شود. منابع مقاومت تاکید کردند که بدون آن، «مقاومت نمی‌تواند توافقی منعقد کند».

این منابع با تاکید بر اینکه این مواضع قاطعانه از سوی حماس به نام خود و به نام مقاومت فلسطین به وضوح اعلام شده‌است، خاطرنشان کردند: رهبری حماس تاکید کرده‌است که پیام آن خطاب به همه پیش از انعقاد هرگونه توافقی است.

به گفته منابع برجسته مقاومت، رهبری حماس تاکید کرده‌است که «مذاکره‌ای در زیر سقف قحطی انجام نخواهد شد، مگر اینکه شرایط زندگی مردم بهبود یابد».

این منابع تاکید کردند که «اگر نیازهای مردم به غذا در غزه و به ویژه شمال تامین نشود، نیازی به ماندن در مذاکرات نیست».

آنها خاطرنشان کردند: «تامین نیاز مردم به مواد غذایی همچنان در اولویت حماس و مقاومت است.»

هیچ پیشرفتی در مسائل دشوار وجود ندارد

این منابع با اشاره به اینکه «مسائل دشوار در نشست‌های ۲ روز پیش در دوحه همان اصول حماس و مقاومت یعنی آتش‌بس و عقب‌نشینی کامل و بازگشت آوارگان بوده‌است»، خاطرنشان کردند: هیچ پیشرفتی در مسائل دشوار حاصل نشد».

منابع مقاومت با تاکید بر اینکه طرف صهیونیست در گفت‌وگوهای دوحه به جز تمرکز بر موضوع اسرای نزد مقاومت در غزه، به مسائل دیگری توجه نداشته، افزودند: اسرائیلی‌ها در سه موضوع اصلی هیچ انعطافی به خرج ندادند.

این منابع با اشاره به اینکه حماس متقاعد شده‌است که صهیونیست‌ها برای خرید زمان و اولویت دادن به بقای ائتلاف حکومتی به ضرر دستیابی به توافق با جنبش حماس و مقاومت تلاش می‌کنند، خاطرنشان کردند: «مصر و قطر تلاش جدی برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های ۲ طرف در مورد سه موضوع محوری صورت می‌دهند.»

رویترز چند روز پیش به نقل از مقامات فلسطینی آگاه از جریان مذاکرات گزارش داد که «حماس در آخرین تلاش برای دستیابی به توافق، موضع خود را تغییر نداده و همچنان خواستار عقب‌نشینی اسرائیل است».

خبر مرتبط
یک عضو حماس: اسرائیل به حمایت‌های نامحدود آمریکا تکیه دارد+فیلم

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: رژیم اشغالگر هیچ اهمیتی به دیوان بین المللی دادگستری نمی‌دهد و به حمایت‌های نامحدود آمریکا تکیه دارد.

این در حالی است که رژیم اشغالگر به کشتارهای وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد که آخرین آن کشتار غیرنظامیان در خیابان الرشید صبح پنجشنبه بود که هفته‌ها منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به جنوب غربی غزه بودند، اما جان بیش از ۱۰۰ شهید گرفته شد و نزدیک به هزار مجروح برجای گذاشت.

در همین زمینه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره این کشتار اظهارنظر کرد و گفت که این کشتار مذاکرات با هدف آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس را پیچیده‌تر می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید