بارندگی‌ها 8 روستای چابهار را غافلگیر کرد/نجات 13 مادر باردار

کدخبر: ۶۳۱۶۳۳
اقتصادنیوز: جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری ویژه چابهار، گفت: بر اثر شدت بارش ها آب به داخل منازل هشت روستا نفوذ کرده و نیاز به کمک های امدادی فوری دارند.
بارندگی‌ها 8 روستای چابهار را غافلگیر کرد/نجات 13 مادر باردار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دادکریم بلوچ اظهار کرد: سد زیردان سریز شده است و آب در پائین دست سد با حجم بسیار بالا در جریان است. نیاز است هر چه سریعتر امدادرسانی فوری صورت گیرد و مسوولان استانی و کشوری برای خدمات رسانی نیروی انسانی و تجهیزات را بسیج کنند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه چابهار از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران چابهار قدردانی کرد و گفت: باتوجه به هشدار قرمز تمامی اعضای ستاد در آمادگی کامل و نسبت به استقرار ماشین آلات‌ها در اسرع وقت اقدام نمایند.

بلوچ ادامه داد: سه تیم عملیاتی آب و فاضلاب در چابهار و بخش‌های تابعه مستقر و ماشین آلات راهداری در محل مورد نظر آماده خدمات رسانی خسارت های احتمالی هستند.

خبر مرتبط
بارندگی و سیل در بلوچستان پاکستان/ این شهر بندری زیر آب رفت!

بر اثر بارش شدید باران در شهر بندری گوادر پاکستان، بخش زیادی از راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی، مزارع و قسمت‌های مختلف این شهر زیر آب رفت.

 جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چابهار افزود: امور توزیع برق چابهار هم در آمادگی کامل و در بارش قبلی ۲ ترانس که دچار حادثه و چندین اصله تیر برق که دچار شکستگی، در کمترین زمان ممکن تعویض شدند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار ادامه داد: در شهر چابهار کمترین خاموشی را در بارندگی های قبلی شاهد بودیم و ۱۳ تیم عملیاتی در حوزه برقرسانی در آماده باش کامل هستند و امیدواریم کمترین خاموشی را در بارش های پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر که در زمین های کشاورزی رفته بودند در محاصره سیل بودند که با قایق با همکاری شیلات جابجا شده اند.

۱۳ مادر باردار گرفتار در سیلاب با قایق در چابهار جابجا شدند

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مادر باردار گرفتار در سیلاب با قایق در چابهار جابجا شدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم پیگیریهای مکرر فرمانداری چابهار هیچ بالگردی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و چابهار و جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل زده جهت نجات مادران باردار، بیماران بدحال و افراد گرفتار در سیلاب اعزام نشده است که جای گلایه‌مندی شدید است.

وی تصریح کرد: از سپاه چابهار برای بسیج نیروها و امکانات نهایت تشکر و قدردانی می شود که در ابتدای سیل در کنار ستاد بحران حضور دارند.

وی گفت: تمامی جایگاه های سوخت رسانی روی خط خدمات رسانی هستند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است، افزود: خدمات رسانی به کسانی که نیازمند خدمت در حوزه بهداشت ودرمان هستند در حال انجام است و امیدواریم که در مراکز بهداشتی روستایی در مرحله اول خدمات رسانی صورت گیرد.

 جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری چابهار ضمن تشکر از فعالیت‌های هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان گفت: تمامی صیادان طی این چند روز از دریا روی پرهیز کنند.

رییس اداره هواشناسی چابهار نیز با تشریح سامانه بارشی گفت: به استناد هشدار هواشناسی سطح قرمز تشدید فعالیت سامانه بارشی را در منطقه خواهیم داشت.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: زمان شروع بارش این سامانه از شب چهارشنبه بوده و تا پایان امروز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نوع مخاطره بصورت رگبار شدید و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه اثر بارش ها در شهرستان های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران خواهد بود.

وی اثر مخاطره را سیلاب شهری و روستایی و طغیان رودخانه‌ها عنوان کرد و گفت: این بارش‌ها باعث خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، سرزیر شدن مجدد سدها، تشدید خسارات به تاسیسات و زیر ساخت‌ها خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی چابهار از مردم خواست، از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه ها، مدیریت سدها، محافطت از محصولات کشاورزی، احتیاط در ترددهای دریایی را داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید