بمباران یک مدرسه در خان‌یونس+ آمار شهدا

کدخبر: ۶۳۱۶۷۴
اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل امروز مدرسه شهرک حمد در شمال غرب خان‌یونس را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، بمباران کرد.
بمباران یک مدرسه در خان‌یونس+ آمار شهدا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اثر بمباران مدرسه شهرک حمد در خان یونس، تاکنون چهار فلسطینی شهید و شماری مجروح شده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد که جنگ ظالمانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه وارد صد و چهل و هفتمین روز شده است و مردم این باریکه هر لحظه با حملات هوایی و زمینی جدید از سوی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مواجه می‌شوند.

خبر مرتبط
اصول مقاومت فلسطین در مذاکره/پیام رهبر حماس چه بود؟

اقتصادنیوز: منابع برجسته در مقاومت فلسطین تاکید کردند اصول مقاومت در مذاکرات شامل مذاکره بر سر اسرا و تا تحقق آتش‌بس خواهد بود.

بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت فسلطین در نواز غزه، در حملات ۱۴۶ روز گذشته ۳۰ هزار و ۳۵ فلسطینی به شهادت رسیدند، ۷۰ هزار و ۴۵۷ فلسطینی مجروح شدند و بیش از هفت هزار نفر همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد که تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از قربانیان این جنگ زن و کودک هستند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی از ادامه حملات توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق غربی خان یونس و تیراندازی در منطقه العطار در غرب این منطقه بر اثر درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شرق جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند و درگیری شدیدی بین رزمندگان مقاومت فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در شهرک عبسان بزرگ در شرق خان یونس وجود دارد.

ارتش رژیم اسرائیل خانه‌ای در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را با گلوله توپ هدف قرار داد که بر اثر آن چهار فلسطینی شهید و شماری زخمی شدند.

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب شهر غزه و بمباران جنگنده های این رژیم در دیر البلح در مرکز نوار غزه ادامه دارد.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که رزمندگان این گردان ها نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را در شرق خان یونس هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید