اسرائیل چوب لای چرخ آتش‌بس گذاشت/بن‌بست مذاکرات قاهره

کدخبر: ۶۳۲۳۹۲
اقتصادنیوز: یک منبع وابسته به جنبش حماس اعلام کرد که بر اساس دیدارهای قاهره، تاکنون پیشرفت واقعی در روند گفت‌وگوها به وقوع نپیوسته است.
اسرائیل چوب لای چرخ آتش‌بس گذاشت/بن‌بست مذاکرات قاهره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک منبع بلندپایه وابسته به جنبش مقاومت فلسطین حماس اعلام کرد که بر اساس گفت‌وگوهای قاهره برای برقراری آتش‌بس و مبادله اسیران، تاکنون این گفت‌وگوها شاهد پیشرفتی واقعی نبوده است.

وی در ادامه، دلیل عدم تحقق پیشرفت در این گفت‌وگوها را پافشاری رژیم صهیونیستی بر عدم ارائه پاسخ‌های روشن در رابطه با خواسته‌های حماس دانست.

همچنین بنا بر اظهارات این منبع، حماس خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه، عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از این باریکه و بازگشت آوارگان فلسطینی به محل سکونت خود شده است و بر خواسته‌های خود اصرار دارد.

خبر مرتبط
پالس امید از قاهره/ توافق آتش بس غزه به ماه رمضان می رسد؟

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری مصر از احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و اسرائیل طی چند روز آتی خبر داد.

این منبع بلندپایه وابسته به جنبش حماس اعلام کرد: میانجیگران مصری و قطری در تلاش هستند تا گره گفت‌وگوها را بگشایند، اما در این مسیر با دشواری‌های فراوانی روبرو هستند.

گفتنی است صبح یکشنبه منابع مصری از ورود هیأت جنبش حماس به قاهره به ریاست خلیل الحیه از مقامات ارشد این جنبش خبر داده بودند. پس از آن نیز هیأت هایی از مقامات قطر و آمریکا وارد قاهره شدند. بنابر اعلام منابع عبری در این دور از مذاکرات هیأت رژیم صهیونیستی حضور نخواهد داشت.

یک منبع مصری نیز از تلاش گسترده مقامات قاهره برای تحقق آتش‌بس در غزه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد. این منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) تاکید کرد: مقامات مصری تلاش‌های گسترده‌ای را برای برقراری آتش بس در غزه پیش از آغاز ماه رمضان به انجام رسانده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید